سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۷۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
مدير عامل صندوق بازنشستگي کشوري گفت:پرداخت مرحله سوم مطالبات بازنشستگان ناشي از اجراي قانون مديريت خدمات کشوري به حساب بانکي 772 هزار بازنشسته مشمول واريز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي «شهر»، ايراندخت عطاريان شنبه -20 آبان-در نشست خبري هفتمين همايش روز خانواده و تکريم بازنشستگان گفت:اين دومين مطالبه سنگين بازنشستگان کشوري است که تا کنون با طي دو مرحله مجموعا420 هزار تومان پرداخت شده و سومين مرحله پرداخت با هماهنگي هاي بعمل آمده با بانک عامل انجام مي گيرد.

وي ميزان مطالبات ناشي از اجراي قانون مديريت خدمات کشوري را 1830 ميليارد تومان سهام شرکت هاي دولتي عنوان کرد و گفت:در سه سال گذشته دولت با هدف افزايش رفاه اجتماعي و بهبود وضعيت معيشتي بازنشستگان اقدامات گسترده اي انجام داده است که پرداخت مطالبات ناشي از اجراي قانون مديريت خدمات کشوري بخشي از سياست ها و برنامه هاي موفقيت آميز دولت بوده است.

به گفته عطاريان مبلغ پرداختي مرحله سوم مطالبات به حساب بازنسشستگان مشمول 200 هزار تومان است که با پرداخت اين مبلغ تا کنون مطالبه 71 هزار نفر از بازنشستگان تسويه کامل شده است.


آغاز ثبت نام وام ضروري

مدير عامل صندوق بازنشستگي کشوري در ادامه پرداخت وام ضروري در نيمه دوم سال جاري را از ديگر اقدامات حمايتي صندوق بازنشستگي کشوري از بازنشستگان دانست و گفت:  بازنشستگان و موظفين مشترک صندوق بازنشستگي کشوري ميتوانند از تاريخ 21 آبان ماه تا 21 دي ماه سال جاري با تکميل فرم درخواست و ثبت نام براي وام ضروري از طريق سايت صندوق بازنشستگي کشوي اقدام نمايند.

عطاريان افزود: بودجه اختصاص يافته براي پرداخت وام ضروري 75 ميليارد تومان است و با هماهنگي هاي به عمل آمده با بانک عامل مقرر شد پرداخت اقساط وام 36 ماهه وبا کارمزد 4 درصد باشد.

وي اظهار داشت:مبلغ پرداختي وام ضروري به بازنشستگان 5/1 ميليون تومان است و چنانچه تعداد متقاضيان در شرايط برابر افزون بر ميزان مقرر باشد از طريق سيستم مکانيزه قرعه کشي و برندگان انتخاب خواهند شد.


پرداخت 3 هزار و 300 ميليارد تومان تسهيلات مالي و رفاهي

 وي با اشاره به پرداخت وام ضروري و پرداخت وام وديعه مسکن به بيش از 400 هزار نفر از بازنشستگان در طول 7 سال گذشته گفت: همچنين بيش از 350 هزار نفر به سفرهاي زيارتي و سياحتي با اختصاص 300 هزار تومان کمک هزينه سفر اعزام شدند.

اين مقام مسئول اظهار داشت : دولت نهم در خصوص هدفمند کردن اوقات فراغت بازنشستگان با اختصاص 600 ميليون تومان براي احداث « خانه مهر» تا کنون 29 خانه مهر بالغ بر 18 ميليارد تومان در استانهاي کشور تاسيس و راه اندازي کرده است.

 عطاريان تصريح کرد : صدور 400 هزار سفر کارت و 600 هزار کارت منزلت با هدف برخورداري از خدمات اجتماعي از ديگر اقدامات رفاهي دولت بوده است در مجموع در 7 سال گذشته رشد اعتبارات خدمات رفاهي و تسهيلات مالي براي بازنشستگان بيش از 3 هزار و 300 ميليارد تومان مي باشد .

اختصاص 200 ميليارد تومان براي بيمه تکميلي درمان بازنشستگان

عطاريان توجه به بهداشت و درمان به عنوان يکي از نيازمنديهاي دوران بازنشستگي را جز فعاليت هاي مهم و اثر گذار صندوق بازنشستگي کشوري در قبال بازنشستگان دانست و افزود : پژوهش ها و گزارشهاي ارايه شده از سوي متخصصان و فعالان حوزه بهداشت و درمان بيانگر آن است بيشتر بازنشستگان براي برخورداري از خدمات درماني نزديک به يک سوم حقوق شان را صرف درمان و سلامت مي کنند و در اين

خصوص اکثريت آنان خواستار ارتقاي خدمات درماني و تحت پوشش قرار گرفتن بيمه تکميلي درمان هستند.

وي گفت: خوشبختانه امسال با تلاش صندوق بازنشستگي کشوري و حمايت دولت با هدف افزايش خدمات درماني 200 ميليارد تومان بابت بيمه تکميلي درمان اختصاص يافت و اين امکان براي 2 ميليون و 400 هزار نفر از بازنشستگان کشوري و خانواده هاي تحت تکفل آنان فراهم شد تا از مزايا و سقف تعهدات درماني بيمارستان ها و مراکز درماني طرف قرارداد شرکت بيمه اي آتيه سازان حافظ (مجري بيمه تکميلي درمان بازنشستگان)برخوردار شوند.


تجليل از بازنشستگان نخبه در سطح ملي

عطايان در ادامه به نامگذاري روز بيست و پنجم ذي الحجه به عنوان روز خانواده و تکريم بازنشستگان اظهار داشت : امسال هفتمين دوره همايش ملي گراميداشت روز خانواده و تکريم بازنشستگان با هدف شناسايي و معرفي بازنشستگان فرهيخته و نخبه در سطوح مختلف روز يکشنبه 21 آبان ماه با حضور مقامات و مسئولان عاي کشور در تالار وحدت برگزار مي شود.

اين مقام مسئول اظهار داشت: امسال برنامه هاي هفتمين همايش با استقبال خوب بازنشستگان رو برو شده به طوري که شماري از آنان با ارسال بيش از 1600 اثر در محور هاي علوم ، آموزش و پژوهش ، فرهنگ و هنر ، کار آفريني و ايجاد اشتغال ، فعاليت هاي اجتماعي و مردم نهاد ، فعاليت هاي ورزشي و موضوع ويژه توليد ملي ، حمايت از کار و سرمايه ايراني مشارکت فعالي داشته اند و اين نويد را مي دهد که همايش روز خانواده وتکريم بازنشستگان جايگاه خود را در ميان خانواده بزرگ بازنشستگان پيدا کرده است در اين مراسم از بازنشستگان نخبه در محورهاي مذکور با اهداي لوح تقدير تجليل بعمل خواهد آمد.

نمايشگاه همت ماندگار

مدير عامل صندوق بازنشستگي کشوري در ادامه با اشاره به برپايي نمايشگاه همت ماندگار اظهار داشت : اين نمايشگاه در دو محور فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي برگزار خواهد شد که در بخش اقتصادي دستاوردهاي 7 سال گذشته بيش از 80 شرکت تابعه صندوق بازنشستگي کشوري در 6 حوزه صنايع نفت ، گاز و پتروشيمي ، کشاورزي و مواد غذايي ، عمران و ساختمان ، گردشگري ، فولاد ، حمل و نقل دريايي و هوايي به نمايش در خواهد آمد.

رونمايي از سيستم جامع شاغلين در دهه فجر

عطاريان رونمايي از سيستم جامع شاغلين در دهه مبارک فجر سال جاري را از ديگر برنامه هاي جديد صندوق بازنشستگي کشوري اعلام کرد و گفت : نرم افزار اين سيستم توسط صندوق بازنشستگي کشوري آماده شده است و در ايام دهه مبارک فجر طي مراسمي رونمايي و آغاز به کار خواهد کرد.

وي افزود : عدم کنترل تعداد مشترکين صندوق بازنشستگي ، واريز حجمي مبالغ کسور بازنشستگي سهم مستخدم و کارفرمايي توسط دستگاههاي اجرايي و نقض قوانين و مقررات بازنشستگي از جمله مشکلاتي است که با اجراي سيستم جامع شاغلين اين موارد برطرف خواهد شد.

مدير عامل صندوق بازنشستگي کشوري اظهار داشت : رصد کردن به موقع درآمدها و هزينه هاي صندوق بازنشستگي کشوري ، تسهيل و تسريع در برقراري حقوق بازنشستگي ، تسهيل و تسريع در انتقال و استرداد کسور بازنشستگي حسب در خواست مستخدم از جمله مزاياي اين سيستم محسوب مي شود.

نظر شما