دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۷۴۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري گفت: طرح شهردار مدرسه، تشکيل يک پارلمان دانش‌آموزي با هدف آشنايي با شيوه زندگي، تفکر جمعي و مشارکت در تصميم‌گيري‌هاي اجتماعي است.

به گزارش "شهر" به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، دکتر سيد محمدهادي ايازي در مراسم آيين تنفيذ حکم شهرداران مدرسه گفت: اجراي طرح شهرداران مدرسه فرصتي را فراهم مي‌کند تا دانش‌آموزان امکان تجربه مسئوليت‌هاي اجتماعي، استقلال عمل، مشورت، انجام امور، اداره گروه‌ و فعاليت جمعي را پيدا کنند.

وي گفت: اين طرح در واقع تشکيل يک پارلمان دانش‌آموزي را با هدف بررسي مسايل و آشنايي با شيوه زندگي شهري است که تفکر جمعي و مشارکت در تصميم‌گيري‌هاي اجتماعي است که نقش تعيين کننده اي در سرنوشت آينده کشورمان خواهد داشت.

ايازي ادامه داد: مدرسه جامعه کوچکي است که فرد در آن مي تواند بازتاب رفتار، اخلاق و تصميم‌گيري هاي فردي و اجتماعي را در تعامل با ساير افراد درک کند و در آينده با تغيير رفتارها و رفع معايب نسبت به ساختن زندگي خويش اقدام کند.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تصريح کرد: آموزش مسايل مديريتي و نحوه چگونگي تصميم‌گيري‌هاي جمعي يکي از مهمترين دستاوردهاي اجراي طرح شهردار مدرسه به شمار مي‌رود.

ايازي با تقدير از مسئولان مدارس براي اجراي طرح شهرداران مدارس گفت: طرح شهردار مدرسه با همکاري و تعامل سازنده مربيان و مديران مدارس به يک حرکت خودجوش اجتماعي و مشارکت داوطلبانه دانش آموزان تبديل شد.


ضرورت ترويج سبک زندگي اسلامي در کتب درسي


ابوالفضل رفيع مديرکل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران در مراسم تنفيذ حکم شهرداران مدرسه گفت: مباحث مربوط به سبک زندگي در اجتماع و خانواده يکي از مهمترين موضوعاتي است که بايد براي ترويج اصولي و انطباق آن با معيارهاي اسلامي از سنين کم به کودکان آموزش داد.

وي ادامه داد: سبک زندگي اسلامي به همراه آموزش ‌هاي شهروندي بايد در کتاب‌هاي درسي گنجانده شود تا دانش آموزان با فراگيري به موقع بتوانند آن را در زندگي خود اجرا کنند.


اين مراسم به همت اداره‌کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران برگزار شد.


نظر شما