يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۷۵۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري:
بيش از 120 برگزاري ويژه برنامه فرهنگي هنري با عنوان «زندگي در جغرافياي حسين عليه السلام» در ماه محرم و صفر در مناطق بيست و دوگانه پايتخت اجرا مي شود.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي ستاد خبري دهمين نمايشگاه فرهنگي عطر سيب، امير خوراکيان اظهار داشت: نمايشگاه عطر سيب امسال نسبت به دوره هاي قبل منسجم تر و بهتر برگزار شده و خوشبختانه مشکلات و نقايص سال هاي گذشته برطرف شده است.


وي نمايشگاه دهم عطر سيب را از نظر وسعت و تنوع امکانات و خدمات ارائه شده به هيئت هاي عزاداري ماه محرم خوب ارزيابي کرد و افزود: تدابيري که در نحوه تامين اعتبار اتخاذ شده به گونه اي است که مشکلات سال هاي قبل مشاهده نمي شود. اين امر به ارائه خدمات متفاوت و بهتر از سال هاي گذشته و در نهايت به جلب رضايتمندي مردم منجر شده است.


امير خوراکيان به برنامه هاي مختلف سازمان فرهنگي هنري شهرداري براي ماه محرم اشاره کرد و افزود: بيش از 120 ويژه برنامه فرهنگي هنري با عنوان «زندگي در جغرافياي حسين عليه السلام» همزمان با ايام سوگواري سيدالشهدا (ع) در ماه محرم و صفر در مناطق بيست و دوگانه پايتخت توسط شهرداري تهران اجرا مي شود.


وي به توليد 10 محصول فرهنگي مرتبط با اين ايام اشاره کرد و افزود: امسال سعي کرده ايم براي توليدات فاخر، به ويژه در حوزه آواهاي عاشورايي و عرصه هنر موسيقي، سرمايه گذاري کنيم.


رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از رونمايي 2 اثر فاخر در حوزه موسيقي عاشورايي خبرداد و افزود: آلبوم موسيقي عاشورايي «ساقي سرمست» با آهنگسازي آريا عظيمي نژاد و صداي محمد علي کريمخاني از جمله آثار توليد شده در حوزه موسيقي است.


وي ادامه داد: اين آلبوم عاشورايي شامل چندين قطعه موسيقي ارزشمندي است که در گام هاي بعدي تصويرسازي و تصويرگذاري بر قطعات موسيقي آن انجام خواهد شد. اين اثر مي تواند در ويژه برنامه هاي ماه محرم و صفر مورد بهره برداري قرار گيرد.


امير خوراکيان اظهار داشت: همزمان با اين ايام 3 عنوان برنامه تعزيه خواني تدارک ديده شده است که يکي از اين برنامه ها به صورت صوت و به شکل ويژه اي با هدف اقدام پژوهشي و آموزشي در حوزه تعزيه خواني ضبط مي شود.


وي به برگزاري 8 مراسم شب شعر، 6 سوگواره و نشست ادبي، 33 مراسم و محفل سوگواري، 9 مسابقه و 12 عنوان برنامه نمايشگاهي و ايستگاه فرهنگي اشاره کرد و گفت: همزمان با اين ايام 7 عنوان کارگاه آموزشي با هدف تمرکز و توجه بيشتر به آموزه هاي واقعه عاشورا، پيام ها، درس ها و عبرت هاي اين واقعه برگزار مي شود.


رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري افزود: انتشار کتاب اشعار محتشم کاشاني به خط استاد مجتبي ملک زاده از گنجينه موزه هنر امام علي(ع)، نمايشگاه تصويرسازي هاي عاشورايي، مشارکت در جريان برگزاري سوگواره سرو با سازمان زيباسازي شهر تهران، اکران شهري کتيبه هاي عاشورايي استاد علي شيرازي و انتشار کتاب کتيبه ها، نمايشگاه عکس هاي عاشوري در موزه عکسخانه و کارگاه نقاشي کودکان عاشورايي در موزه هنر امام علي(ع) از جمله برنامه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت ماه هاي محرم و صفر است.


نظر شما