پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۷۵۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
با شروع ماه محرم/
برنامه هاي سازمان زيباسازي شهر تهران در ماه محرم با محوريت ميدان امام حسين (ع) و خيابان 17 شهريور برگزار مي‌شود.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، اين سازمان با برنامه هاي مختلف به استقبال ماه محرم مي رود. 
 

نقاشي ديواري در جداره هاي پيراموني ميدان امام حسين (ع)، سياه پوش کردن و نصب پرچم در ميدان امام حسين (ع) و خيابان 17 شهريور و اجراي کارگاه نقاشي با موضوع عاشورايي در سه بخش نقاشي، نقاشي خط و اجراي محيطي توسط دانشگاه شاهد در دهه دوم محرم در ميدان امام حسين (ع) با حضور اساتيد و دانشجويان از جمله برنامه هاي اداره نقاشي و گرافيک محيطي سازمان زيباسازي در ماه محرم براي تهران است.

 

علاوه بر اين، اداره آثار حجمي طي فراخواني با موضوع طراحي المان هاي مذهبي، تعدادي طرح حجمي با محتواي مضموني متناسب با ايام محرم و صفر انتخاب کرده است.

 

طرحهاي منتخب توسط هنرمندان در حال اجرا و قرار است همزمان با آغاز ماه محرم در سطح شهر مورد بهره برداري قرار گيرد.

 

آثار حجمي از جنس آهن و فايبرگلاس است و تا پايان ماه صفر در محيط شهري باقي مي مانند. همچينن مجموعه المان هاي عاشورايي، به صورت يک اثر چيدماني در ميدان امام حسين (ع) و محور پياده راه شهدا به مناسب تاسوعا و عاشوراي حسيني اجرا مي شود.

 

برگزاري و فراخوان سوگواره سرو و دريافت طرحهاي مربوط به ماه محرم در قالب پوستر و عکس از جمله برنامه هاي اداره تبليغات فرهنگي سازمان زيباسازي شهر تهران براي اين ماه است. واگذاري فضاهاي تبليغات شهري به صورت رايگان به هيات ها و ارگان ها و نهادهاي متقاضي تبليغات محيطي، استفاده از ايده هاي طراحان و گرافيستها، استفاده از جملات کوتاه اساتيد دانشگاهي در اکرانهاي شهري، استفاده از بيانات مقام معظم رهبري و امام خميني (ره) و سخنان بزرگان در ذيل طرحها و اکران طرحها روي عرشه پلها، بيلبوردها و سازه هاي پرتابل از جمله فعاليت هاي سازمان زيباسازي در ماه محرم و صفر است.

 

علاوه براين اداره تبليغات فرهنگي سازمان زيباسازي شهر تهران، با پخش تيزر محرم در تلويزيون هاي شهري، ارسال طرحهاي محرم به مناطق 22 گانه براي اکران در فضاهاي سطح منطقه، ارسال طرح محرم به شرکتهاي تبليغات طرف قرارداد براي اکران در فضاهاي تبلغاتي و برپايي نمايشگاه هاي عکس در سطح شهر در مورد ماه محرم مي پردازد.

نظر شما