دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۶
کد خبر: ۵۷۶۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
در قالب 7 کارگروه علمي و تخصصي صورت مي گيرد/
نخستين همايش زنان و زندگي شهري 30 آبان و يکم آذر ماه در دانشکده مديريت دانشگاه تهران برگزار مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر مهدي کرماني، دبير اجرايي اولين همايش علمي - پژوهشي زنان و زندگي شهري گفت: اين همايش بخشي از برنامه علمي- پژوهشي يکساله اي است که ستاد توانمندسازي زنان و معاونت برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران با مشارکت يکديگر در دست اجرا دارند.

وي با اشاره به اين که اين همايش در قالب 7 کارگروه علمي و تخصصي در حوزه هاي هفتگانه مختلفي تعريف شده است افزود: زنان و حقوق شهروندي و مديريت شهري، زنان و اقتصاد شهري، زنان و فضاهاي عمومي شهري، زنان و امنيت و آسيب هاي اجتماعي، زنان و سرمايه اجتماعي، زنان و فرهنگ شهري، زنان و سلامت و محيط زيست شهري حوزه هاي هفتگانه ما در اين همايش هستند.

کرماني با بيان اين که هر گروه متشکل از 5 عضو است که از بين اساتيد مطرح و شناخته شده انتخاب شده اند، خاطر نشان کرد: اين اساتيد در حوزه هاي فوق الذکر فعاليت هاي خود را در قالب نشست هاي تخصصي و تاليف مقالات علمي در طول 8 ماه گذشته پيش برده اند. همچنين در نشست هاي تخصصي که در سه نوبت برگزار شد اعضاي هر ‌کار گروه روند پيشرفت اقدامات مطالعاتي خود را مطرح و در اين ارتباط به تبادل نظر با ديگر اساتيد و کارشناسان شهرداري پرداخته اند.

دبير اجرايي اولين همايش علمي - پژوهشي زنان و زندگي شهري تصريح کرد: در ادامه کار همزمان با فراخوان اولين همايش زنان و زندگي شهري، نتيجه و خروجي کارگروه هاي هفت گانه، جهت نقد و بررسي از سوي جامعه علمي بر روي وب سايت همايش قرار گرفت.

کرماني با اعلام اين که به دنبال اين فراخوان بيش از 150 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده است گفت: از اين تعداد 124 عنوان پذيرش چکيده، 64 عنوان پذيرش متن و 14 عنوان مقاله جهت ارايه در همايش برگزيده شده است.

وي افزود: در اين همايش افزون بر 31 عنوان مقاله اي که ماحصل مطالعات انجام شده از سوي اساتيد عضو کارگروه هاي طرح است، 14 مقاله ارسال شده به دبيرخانه همايش نيز به صورت سخنراني ارائه مي شود.

دبير اجرايي اولين همايش علمي - پژوهشي زنان و زندگي شهري در ادامه گفت: در شرايط امروز با توجه به گسترش تحصيلات عالي در بين زنان و تغيير الگوي زندگي آنها به ويژه در کلان شهرها، شاهد حضور پر رنگ تر و مؤثرتر زنان در محيط هاي شهري هستيم که اين موضوع از يک سو فرصت آفرين و طبيعتاً از سوي ديگر به وجود آوردنده مسايل مختلفي است که بعضاً مي تواند ماهيت آسيبي نيز داشته باشد. بنابراين هدف از برگزاري چنين همايشي رسيدن به درجات بالاتري از درک و شناخت لازم به منظور ايجاد شرايط بهتر و مساعدتري براي زندگي زنان در کلان شهرهايي همچون تهران است.

وي با بيان اين که کارگروه هاي تخصصي مطالعات خود را با در نظر داشتن سرفصل هاي تعريف شده در برنامه هاي شهرداري تهران براي زنان پيش برده اند، افزود: بنابراين انتظار مي رود خروجي نهايي اين مطالعات تدوين بسته هاي سياست گزاري در خصوص مسائل مرتبط با زنان در شهر تهران در حيطه اختيارات و وظايف شهرداري باشد.

کرماني در ادامه در زمينه نحوه برگزاري همايش زنان و زندگي شهري يادآور شد: اين همايش در قالب 7 پنل تخصصي با حضور اساتيد و سخنرانان مدعو برگزار مي شود.

بر اساس اين گزارش ، همايش زنان و زندگي شهري سي آبان و اول آذرماه به مدت دو روز در تالار الغدير دانشکده مديريت دانشگاه تهران برگزار مي شود.

نظر شما