شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۷۶۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
با حضور شهردار و ديگر مسئولان منطقه 22 صورت مي گيرد؛
شهرداري منطقه 22، همزمان با ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) از خانواده هاي معزز شهدا، ايثارگران، مفقودان و آزادگان تجليل مي کند.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، حوزه معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه 22، با فرا رسيدن ايام ماتم و سوگواري شهادت امام حسين (ع) و يارانش، اجراي برنامه هاي مختلفي را در دستور کار قرار داده است.

حسين مرادي شهردار منطقه 22 با اعلام اين خبر گفت:  اين برنامه ها طبق رسمي هر ساله، با مشارکت و حضور شهروندان طي ماههاي محرم و صفر برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: طراحي و اجراي سوگواره هاي ادبي و هنري در موضوعات ادبيات آئيني، شعر عاشورايي و نمايش آثار برگزيدگان براي استفاده شهروندان در مراکز فرهنگي تابعه شهرداري تهران، برگزاري مسابقات کتابخواني با محوريت کتاب حماسه حسيني استاد شهيد مرتضي مطهري و کتاب امربه معروف و نهي از منکر از ديدگاه امام خميني(ره) و برگزاري مراسم سنتي و ديرينه تعزيه در محله ها با تعامل شوراياري ها، مساجد، هيئتها ، تکايا و ديگر نهادهاي مردمي در طول ماه محرم و صفر از جمله اين برنامه هاست. برنامه ديدار و تجليل و تکريم از حدود 200 خانواده معظم شهيد ساکن منطقه، همچنين خانواده هاي معزز ايثارگران، مفقودان و آزادگان سرافراز نيز بصورت ويژه طي ماههاي محرم و صفر در محدوده شمال غرب تهران دنبال خواهد شد.

 

وي افزود: در بحث ارائه آموزش نيز برپايي خيمه هاي فرهنگي در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني در مسير عزاداران حسيني همراه با توزيع بروشور و محصولات فرهنگي با محوريت پيامهاي عاشورا، تهيه، طراحي و توزيع محصولات فرهنگي شامل بروشور، لوح فشرده،کتاب و نشريه با محوريت عوام و خواص، بصيرت، پيام ها و درس هاي عاشورا، امر به معروف و نهي از منکر همچنين هماهنگي با مساجد، هيئات مذهبي و دسته هاي عزاداري در راستاي اقامه هر چه باشکوه تر نماز ظهر عاشورا با استفاده از ظرفيت هاي موجود از ديگر برنامه هاي تدارک ديده شده است که برگزاري هرچه بهتر آنها، مشارکت شهروندان و ساکنان منطقه را مي طلبد.

نظر شما