دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران از برگزاري همايش «مشعلداران هدايت» در ايام ماه محرم خبرداد.

حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با اشاره به اقدامات گسترده مرکز فعاليتهاي ديني در ايام ماه محرم، اظهار داشت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر دقت ويژه به عبرت هاي عاشورا، اين برنامه‌ها با هدف ترويج و گسترش هرچه بيشتر فرهنگ، معارف، درس‌ها و عبرت‌هاي نهضت حضرت سيد‌الشهداء عليه السلام و با محوريت مساجد، حوزه هاي علميه و اماکن مذهبي اجرا مي‌شود.

 

مشاور شهردار و رئيس مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري با اشاره به برگزاري همايش «مشعلداران هدايت» در ايام ماه محرم، گفت: اين همايش با موضوع بزرگداشت نقش و جايگاه حائز اهميت واعظان و مبلغان ديني در اعتلاي معارف و احکام اسلامي و تجليل و قدرداني از مبلغين موفق به نمايندگي از تمامي علماي اهل منبر برگزار مي شود.

 

ناصحي افزود: برگزاري همايش علمي _ کاربردي روحانيون و ائمه جماعات شهرداري تهران با حضور علما و شخصيت هاي صاحب نظر در حوزه نهضت اباعبداله الحسين عليه السلام تحت عنوان « ره توشه ي محرم» و تهيه و توزيع بيش از 15 هزار جلد کتابچه «ادعية اربعه» شامل زيارت عاشورا، دعاي کميل،دعاي ندبه و دعاي توسل از ديگر برنامه ها است.

 

وي گفت: هماهنگي و تمهيدات لازم نيز با مناطق 22 گانه، براي برگزاري نماز جماعت ظهر عاشورا در خيابانها و معابر محل عبور دسته هاي عزاداري به تأسي از آخرين نماز سيدالشهداء عليه السلام نيز انجام گرفته است.

 

برگزاري مراسم عزاداري در دهه سوم محرم در 200 مسجد منتخب

 

ناصحي با اشاره به برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري در 72 باب مسجد شاخص تهران به تأسي از 72 تن يار با وفاي امام حسين عليه السلام در دهه دوم ماه محرم، گفت: مراسم سخنراني و عزاداري نيز در اين دهه در بيش از يکصد باب حوزه علميه اعم از مدارس علميه برادران و خواهران برگزار مي شود.

 

مشاور شهردار تهران تصريح کرد: مراسم سخنراني و عزاداري در دهه سوم ماه محرم نيز در بيش از 200 باب مسجد ، که به نام يا القاب امام حسين عليه السلام مزين شده اند، برپا خواهد بود.

 

رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران با اشاره به برگزاري همايش «مشعلداران هدايت» در ايام ماه محرم، گفت: اين همايش با موضوع بزرگداشت نقش و جايگاه حائز اهميت واعظان و مبلغان ديني در اعتلاي معارف و احکام اسلامي و تجليل و قدرداني از مبلغين موفق به نمايندگي از تمامي علماي اهل منبر برگزار مي شود.

نظر شما