دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۷۷۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با اشاره به يک ميليون و 200 هزار استعلام طرح تفصيلي از طريق سايت شهرداري گفت : پروژه هاي بزرگ تهران مبتني بر طرح جامع و تفصيلي انجام مي شود.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران ، عليرضا جاويد با اشاره به تاثير اجراي طرح تفصيلي در توسعه تهران گفت: ابلاغ طرح جامع جديد شهر تهران و راهبردهايي که در آن براي آينده تدبير شده و به دنبال آن ابلاغ طرح تفصيلي باتکيه بر راهبردهاي طرح جامع و با در نظر گرفتن واقعيت هاي اجرايي ، نشان دهنده آن است که مديريت شهري اين موضوع را در سال هاي اخير در خود ايجاد کرده است که برنامه هاي بزرگ اجرايي را برپايه آن انجام دهد.

 

وي با بيان اين که بسياري از پيشرفت ها و پروژه هاي بزرگ تهران مبتني بر طرح جامع و تفصيلي است ، افزود: پروژه هايي مانند درياچه چيتگر ، خروج پادگان جي، خروج پادگان قلعه مرغي و ايجاد بوستان ولايت ، احداث بزرگراه هايي چون امام علي (ع) ؛ آزادگان ، تونل صدر - نيايش ، پروژه هزار و يک شب ، توسعه فضاي سبز و فضاهاي تفريحي چون باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب در اراضي عباس آباد و ... نمونه هايي از کارهاي بزرگي است که در اين دوره مديريت شهري با تکيه بر راهبردهاي طرح جامع و تفصيلي در تهران انجام شده است.

 

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران خاطر نشان کرد : تهيه طرح جامع و تفصيلي و اقدامات انجام شده در اين راستا نشان مي دهد چنانچه يک مديريت توانمند مبتني بر يک مطالعات علمي و برنامه ريزي شده عمل کرده و پايبند به آن باشد ، پيشرفت و رشد شهر و به دنبال آن آباداني افزون تر براي تهران به عنوان پايتخت فراهم خواهد شد.

 

جاويد تصريح کرد: قطعا کشوري پيشرفت نمي کند و آباداني در آن محقق نمي شود، مگرآن که شهرهاي آبادي داشته باشد و پايتخت هرکشوري هم الگوي آن است که در سال هاي اخير شاهديم که اين موضوعات در تهران محقق شده است .

 

وي با بيان اين که از فروردين ماه امسال يک ميليون و 200 هزار نفر از سامانه شهرداري، استعلام طرح تفصيلي را دريافت کردند ، گفت : قراردادن طرح تفصيلي با اطلاعات کامل در سايت شهرداري براي اولين بار است که در تاريخ شهرداري ها ي کل کشور انجام شده و اين از جمله مزاياي بزرگي بود که با اجراي طرح تفصيلي محقق شد.

 

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد : در اين زمينه رصد خانه شهري تهران طراحي شده که به زودي افتتاح مي شود و در فاز اول با تکيه بر موضوعات طرح تفصيلي تهران است.

 

نظر شما