دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۷۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
محمد گلريز در دستان، چه کسي از رونالدو مي‌ترسد؟ و دل نوشته‌هاي محرم از دوربين هفت از جمله برنامه‌هاي سيماست.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «شهر»، فيلم تلويزيوني «چه کسي از رونالدو مي ترسد؟» را طلا معتضدي نوشته و به تهيه‌کنندگي محمد خزاعي در گروه اجتماعي مرکز سيمافيلم توليد مي‌شود.

 

بر اساس اين گزارش، اين فيلم مضموني طنز دارد. داستان آن درباره محسن رونالدو پسري است که انگيزه زندگي‌اش را از دست داده است. او بعد از مرگ مادرش و انتخاب نشدن در تيم استاني فوتبال دبيرستانش، خود را آدم بازمانده‌اي به حساب مي‌آورد. براي همين و براي لج کردن با خود و ديگران به کارهاي خلاف روي مي‌آورد. محسن ضبط ماشين‌ها را مي‌دزدد و براي اين کار پايش به زندان باز شده و محکوم به سه سال حبس مي‌شود.

 

فيلمنامه اين اثر نهايي شده و به محض انتخاب کارگردان وارد مرحله پيش توليد مي‌شود.

 

دل نوشته‌هاي محرم از دوربين هفت


مستند گزارشي «دوربين هفت» به مناسبت ايام محرم مسابقه دل نوشته‌هاي مخاطبان را برگزار مي‌کند.

محمد خدادي، تهيه‌کننده مستند گزارشي دوربين هفت با اعلام اين مطلب گفت: به مناسبت ايام محرم و صفر اين مستند گزارشي آموزه‌هاي فرهنگي و آداب برگزاري مراسم عزاداري به همراه توصيه کارشناسان را به تصوير مي‌کشد.

 

خدادي افزود: موضوع انظباط اجتماعي، بحث ترافيک، حرکت دسته‌هاي عزاداري و توصيه مسوولان آتش نشاني، امنيت هيات‌هاي عزاداري براي تدارک برگزاري مراسم، بحث پخت و پز و رعايت اصول بهداشتي و بهداشت مواد غذايي از ديگر آيتم‌هاي درنظر گرفته شده دراين برنامه است.

 

وي با بيان اين که «دوربين هفت» فرصتي براي حضور مخاطبان در شبکه آموزش است، خاطر نشان کرد: اين برنامه به نظرات و آموزه‌هاي مردم اختصاص دارد. به همين دليل در ايام محرم مسابقه دل نوشته‌هاي محرم را برگزار مي‌کند. در سال گذشته نيز اين مسابقه برگزار شد و حدود 20 هزار پيامک از سوي مخاطبان ارسال شد. امسال نيز با هدف فرهنگ‌سازي در بين خانواده‌ها و اشاعه فرهنگ عاشورايي مخاطبان مي‌توانند شور و حال خود را در عزاي حسيني و فلسفه عاشورا را از طريق پيام کوتاه در قاب کلمات به «دوربين هفت» ارسال کنند. اين پيامک‌ها به صورت زيرنويس در برنامه با نام افراد آورده مي‌شود. همچنين به 30 برگزيده در پايان دهه محرم هدايايي اهدا مي‌شود.

 

مستند گزارشي «دوربين هفت» با شماره پيامک 30000700 هر روز در پنج آيتم هفت دقيقه‌اي روي آنتن شبکه آموزش مي‌رود. 

  

محمد گلريز از موسيقي حماسي و عاشورايي در برنامه دستان مي‌گويد

 

دستان در اين هفته در برنامه‌ خود با محمد گلريز، خواننده‌ سرودهاي انقلابي و دبير جشنواره موسيقي مقاومت ديدار مي‌کند.

بر اساس اين گزارش، محمد گلريز با حضور در برنامه‌ موسيقي‌ محور دستان به سير تاريخچه موسيقي حماسي آييني عاشورا خواهد پرداخت. گلريز همچنين موضوع‌هايي همچون نغمه‌خواني و تعزيه‌خواني در ايران، موسيقي مقاومت و نقش آن در جامعه و آثاري که در اين باره منتشر شده‌اند، نيز اشاره خواهد کرد.

 

اين برنامه همچنين در نظر دارد، يادي از مرشد حسين گلپايگاني نيز خواهد کرد.

 

دوربين «دستان» همچنين قرار است گزارشي از مرکز موسيقي تماشاگه‌راز و کارگاه آموزش آواز استاد گلريز پخش کند. گزارش از آلبوم عاشورايي پرده عشاق‌، تعزيه و نغمه‌خواني‌ها و جشنواره‌ موسيقي مقاومت بخش‌هاي ديگري از اين برنامه است.

 

اين برنامه موسيقي‌ محور در آيتم روي خط حامل و يادها و بودها قرار است نگاهي به رديف آوازي استاد حسن گلپايگاني داشته باشد.

 

آيتم دل آوا نيز قرار است، نغمه‌هاي استاد محمد گلريز را پخش کند.

 

«دستان‌» کاري از سيد محمد مناجاني و اجراي سيد عباس سجادي است که جمعه‌ها ساعت 20 پخش و شنبه‌ها ساعت 21 در شبکه آموزش سيما تکرار مي‌شود.

نظر شما