شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۷۷۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري:
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران راه دستيابي به مديريت واحد را اعمال راهبردها و سياست‌هاي همسو مي‌داند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيدجعفر تشکري هاشمي در حاشيه نشست فصلي پليس راهور و مديران حوزه حمل و نقل و ترافيک، با بيان اين که مديريت واحد به اين معنا نيست که همه سازمان‌ها تحت نظر و امر يک سازمان باشند، گفت: مديريت واحد بدين معناست که راهبردها و سياست‌ها همسو باشند و دستگاه‌ها خود را جزيره‌هاي مستقل ندانند.
 
وي اظهار داشت: دستگاه‌هاي بسياري به‌صورت مستقيم و غير مستقيم در مقوله ترافيک اثر‌گذارند و نقش دارند؛ اما متاسفانه به دليل نبود مديريت واحد در اين بخش، انرژي مجريان گاه صرف موضوعاتي مي‌شود که در بهبود وضعيت ترافيک بي‌فايده است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران افزود: با توجه به اين که پليس راهور و مديريت شهري حدود 80 درصد در وضعيت ترافيک نقش دارند، همکاري و مشارکت اين دو نهاد تا حد زيادي مي‌تواند در حل معضل ترافيک تاثيرگذار باشد و تا حدي نيز نبود مديريت واحد را جبران کند.

وي خاطرنشان کرد: اما در نهايت بايد مديريت واحد تبديل به يک مدل اجرايي شود تا کارها تنها بر مبناي صميميت‌ها پيش نرود و يک روند و تفکر سيستماتيک حاکم باشد.

هاشمي تشکري گفت: برگزاري جلسات مشترک و همفکري و همکاري با يکديگر، تا حدي مي‌تواند فقدان و خلاء قانوني را جبران کند. به همين دليل ما به‌صورت فصلي با پليس راهور جلسات و نشست‌هايي را برگزار مي‌کنيم تا سياست‌ها و راهبردهاي تاثيرگذار در بهبود ترافيک مورد بررسي قرار گيرد و بتوانيم بهترين راهکارها را براي بهبود ترافيک به کار گيريم.


 
موتورسيکلت‌ برقي به‌جاي موتورسيکلت بنزين‌سوز
 
وي در پاسخ به سوالي درباره تردد لجام گسيخته موتورسيکلت‌ها در شهر و تبديل آن به يکي از معضلات اصلي شهري، درباره توقعاتش از پليس راهور در اين حوزه گفت: خوشبختانه طرح تعويض پلاک موتورسيکلت‌ها اجرايي شده و اکنون پليس با موتورسيکلت‌هايي که هنوز پلاک قديمي دارند برخورد مي‌کند و اين طرح مي‌تواند جزء نخستين اقدامات براي ساماندهي تردد موتورسيکلت‌ها باشد.

تشکري هاشمي با تاکيد بر اين‌که در حال حاضر تردد نابه‌سامان موتورسيکلت‌ها يکي از ناهنجاري‌هاي شهر تهران محسوب مي‌شود، گفت: به نظر مي‌رسد پليس راهور به‌تنهايي قادر به حل اين معضل نباشد و بايد نهادهاي سياست‌گذار و تصميم‌گيرنده براي حل اين معضل وارد عمل شوند. دستگاه‌هايي مانند سازمان حفاظت از محيط زيست، وزارت کشور و وزارت صنايع بايد به وظايف خود در اين زمينه عمل کنند تا بتوانيم معضل موتورسيکلت‌ها را حل کنيم.

وي درباره طرح جايگزيني موتورسيکلت‌هاي برقي به جاي موتورسيکلت‌هاي بنزين‌سوز گفت: در جلسات شوراي شهر و جلسه‌هايي که با مسئولان دولتي داشتيم، اين طرح مطرح شد که مورد استقبال کلي قرار گرفت؛ اما هنوز به مصوبه قانوني تبديل نشده است. اميدواريم هر چه سريع‌تر تصميم‌گيرندگان اين طرح را پذيرفته و سير قانوني تصويب آن طي شود.

در همين زمينه بخوانيد:

شهردار ايلام: مديريت واحد شهري مانع از دوباره کاري‌هاست

شهردار گرگان: سرسوزني مديريت واحد نمي‌خواهيم

چمران: مديريت واحد شهري را قبول ندارم 

نظر شما