دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
معاون شهردار تهران اعلام کرد:
معاون شهردار تهران از برگزاري مراسم عزاداري سيد الشهدا و گردهمايي بزرگ بسيجيان در روز تاسوعا و برپايي نماز ظهر عاشورا در ميدان امام حسين خبر داد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران ، چندي پيش سيد محمد هادي ايازي پيرامون ميدان امام حسين و اجراي مراسم مذهبي در ايام محرم در اين ميدان اظهار کرده بود: هشتم ، نهم و دهم محرم به طور قطع برنامه هاي مختلفي در ميدان امام حسين (ع) و اين خيابان برگزار خواهد شد.

 

ايازي خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم برنامه هاي گسترده اي در شهر تهران برگزار مي شود و در روزهاي تاسوعا و عاشورا خيمه هاي معرفت در سطح مناطق 22گانه برپا مي شود.

 

وي از برگزاري برنامه هايي از قبيل اجراي نمايش هاي آييني ، برپايي خيمه عاشورا و توليد محصولات فرهنگي متناسب با ايام سوگواري در قالب سي دي ، کتاب و نشريات خبر داد.

 

معاون شهردار تهران با بيان اينکه به طور کل براي ايام محرم بيش از 300 برنامه مذهبي پيش بيني شده است ، در خصوص نحوه تبليغات سطح شهر، عنوان کرد: شهرداري تبليغات شهري را براي هويت بخشي فضاهاي بصري در ايام محرم و صفر به طور گسترده به انجام مي رساند. امسال پرچم هاي بزرگي در سطح تهران به اهتزاز در مي آيد و شهر سياهپوش مي شود.

 

ميدان امام حسين (ع) آماده است

 

مهدي محمود اقدم نماينده معاونت امور اجتماعي و فرهنگي در پروژه ساماندهي ميدان امام حسين (ع) نيز در مورد اقدامات شهرداري تهران به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم در ميدان امام حسين و خيابان 17 شهريور اظهار کرد: ميدان امام حسين با تلاش شبانه روزي براي برگزاري مراسم مذهبي آماده شده و هم اکنون بستر براي برگزاري مراسم تاسوعا و عاشورا توسط هيئت هاي محلي و دسته جات فراهم شده است.

 

وي ادامه داد: امسال با پياده راه سازي خيابان 17 شهريور و ساماندهي ميدان امام حسين توسط شهرداري تهران شرايط براي برگزاري مراسم مذهبي در تاسوعا و عاشوراي حسيني فراهم شده و دسته جات محلي براي برگزاري مراسم با مشکل ترافيک روبه رو نبوده و در امنيت کامل به اجراي برنامه هاي مذهبي مي پردازند.

 

اقدم با اشاره به همکاري شهرداري تهران با هيئت هاي رزمندگان در ميدان امام حسين، افزود: امروز 6 محرم گردهمايي بزرگ دانش آموزان بسيجي از ساعت 21 تا 23 در ميدان امام حسين برگزار مي شود که عزاداران حسيني از برنامه سخنراني و عزاداري کسب فيض مي کنند.

 

وي همچنين به برگزاري گردهمايي بزرگ بسيجيان در روز تاسوعا اشاره کرد و گفت: در اين روز ويژه برنامه اي با عنوان «هيئت هاي مذهبي بسيجيان» در ميدان امام حسين برگزار مي شود که اين ويژه برنامه شامل سخنراني، مداحي و عزاداري بوده که از فضايي سنتي برخوردار است.

 

نماينده معاونت امور اجتماعي و فرهنگي در پروژه ساماندهي ميدان امام حسين با تاکيد بر ارائه امکانات و تجهيزات لازم براي عزاداران حسيني در ميدان امام حسين و خيابان 17 شهريور براي شهروندان تهراني، عنوان کرد: اين اقدامات با هدف تسهيل عبور و مرور شهروندان به انجام رسيده تا عزاداران حسيني در شرايطي بهتر به برگزاري اين مراسم باشکوه بپردازند.

اقدم در ادامه از برگزاري نماز ظهر عاشورا در ميدان امام حسين خبر داد و گفت: مراسم شام غريبان نيز در اين ميدان به انجام مي رسد و از شهروندان دعوت مي کنيم تا در اين مراسم حضور يابند.

وي همچنين به گردهمايي زنان عاشورايي با حضور زنان بسيجي 11 محرم در ميدان امام حسين اشاره کرد و افزود: اين برنامه با همکاري بسيج خواهران و اداره کل امور بانوان شهرداري تهران تدارک ديده شده است.

نظر شما