دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۱
کد خبر: ۵۷۷۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: با توجه به استقبال مخاطبان از برنامه «شب آفتابي»، نياز به توليد اين گونه برنامه‌ها احساس مي‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، امير خوراکيان درباره اجراي برنامه «شب آفتابي» بيان کرد: نکته‌اي که «شب آفتابي» به دست‌اندرکاران، مسئولان و مديران فرهنگي ثابت مي‌کند اين است که در جامعه امروز ما علي‌رغم وجود انواع جاذبه‌هاي کاذب فکري و ذهني، هنوز هم نياز زيادي به اين‌گونه برنامه هاي ارزشي، فرهنگي و جذاب وجود دارد و اين نکته را مي‌توان از استقبال مخاطبان از برنامه شب آفتابي به وضوح دريافت.

 

وي با تأکيد بر محتواي ارزشمند «شب آفتابي»، گفت: اين اجرا ويژگي‌هاي ديداري و هنرنمايي‌هاي بديعي دارد که اين ويژگي‌ها به تاثيرگذاري هرچه بيشتر شب آفتابي کمک شاياني کرده و اين برنامه را در نوع خود به برنامه­اي کم نظير و حتي بي‌نظير تبديل ساخته است.

 

خوراکيان با اشاره به اينکه مخاطب شب آفتابي بوده، از حرکت رو به کمال اين نمايش تقدير کرد و گفت: در سال جاري «شب آفتابي» نسبت به سال‌هاي گذشته تغييرات بسياري به لحاظ فرم و محتوا داشته است و ضمن کامل شدن، تبديل به داستاني جامع شده که مقاطع مختلف تاريخي، از زمان خلقت حضرت آدم تا دوران حاضر و آخرالزمان، را به خوبي به هم پيوند مي‌دهد و روايت‌گر داستان تقابل هميشگي جهت‌گيري هاي فکري اسلام و کفر است.

 

وي بخش مربوط به زندگي پيامبر اسلام(ص) را داراي بيشترين ميزان تأثيرگذاري و برجستگي دانست و افزود: بخش بعثت پيامبر(ص) بيش از ديگر روايت ها برايم شيرين و جذاب بود، ضمن اينکه نبايد به راحتي از کنار تلاش­هاي دست‌اندرکاران شب آفتابي براي به تصوير کشيدن جنگ تحميلي عراق عليه ايران گذشت.

 

خوراکيان عنوان کرد: با وجود اين­که نمي­توان در زماني اندک و با امکاناتي محدود، جنگ و فداکاري‌هاي رزمندگان اسلام را به صورت کامل نشان داد، اما «شب آفتابي» توانسته بود با اجراي برخي از نقاط پررنگ جنگ، آن­هم به صورت زنده، که تأثيرگذاري آن از تصوير و فيلم بيشتر است، براي لحظاتي هم که شده مخاطبان خود را به دوران دفاع مقدس برده و تا حدودي آن‌ها را با سختي‌ها و حساسيت‌هاي آن دوران آشنا کند.

نظر شما