سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۵
کد خبر: ۵۷۸۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
به همراه اعياد قربان و فطر
در پي توافق شهرداري هامبورگ آلمان و «انجمن ترکي اسلامي هامبورگ»، «فدراسيون مراکز فرهنگي اسلامي»، و «شوراي جوامع اسلامي» عاشورا به همراه اعياد قربان و فطر در اين شهر تعطيل رسمي شد.

به گزارش شهر و به نقل از تقريب‌نيوز «زکريا آلتوگ» رئيس انجمن ترکي اسلامي هامبورگ، اعلام کرد: مقامات شهر هامبورگ آلمان با تعطيلي روزهاي عيد فطر، عيد قربان و روز عاشورا در اين شهر موافقت کردند.

 

وي روز امضاي اين توافقنامه را روزي تاريخي براي هامبورگ و همچنين کشور آلمان توصيف کرد و افزود: اين توافقنامه توسط «انجمن ترکي اسلامي هامبورگ»، «فدراسيون مراکز فرهنگي اسلامي»، و «شوراي جوامع اسلامي» اين شهر به امضا رسيد، که طي آن مقامات شهر تعطيلات قربان، فطر و روز عاشورا را به عنوان تعطيلات رسمي مسلمانان به رسميت شناختند.

 

آلتوگ ادامه داد: در شهر هامبورگ 150 هزار مسلمان و در سراسر کشور آلمان حدود 4 ميليون مسلمان زندگي مي کنند که اين جمعيت برابر با 5 درصد کل جمعيت 82 ميليوني آلمان است. اين کشور بعد از فرانسه، از نظر تعداد مسلمانان، جايگاه دوم را در بين ديگر کشورهاي اروپايي به خود اختصاص داده است.

 

«اولاف شولز» شهردار هامبورگ نيز امضاي اين توافقنامه‌ را يک نقطه عطف دانست و گفت: با امضاي اين توافقنامه‌ ما بنيان اجتماعي شهر خود را تقويت مي‌کنيم زيرا همگي هامبورگي هستيم.

 

وي اظهار اميدواري کرد که اين توافقنامه با اکثريت آرا به تصويب برسد چراکه اين توافقنامه‌ به منظور تأييد نهايي، بايد توسط پارلمان مدني شهر هامبورگ که حزب شولز در آن اکثريت را در اختيار دارد، تصويب شود هرچند نماينده‌هاي دموکرات مسيحي و سبزها در پارلمان نيز از اين توافقنامه‌ استقبال کرده‌اند.

 

نظر شما