شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۷۸۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
بارش مداوم باران همزمان با تاسوعاي حسيني در 26 استان از جمله تهران و بارش متناوب در روز عاشورا در برخي نقاط کشور.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، بنا بر اعلام سازمان هواشناسي در روز پنجشنبه در نوار شمالي کشور به ويژه سواحل غربي درياي خزر ابرناکي، بارش باران و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود که در مناطق سردسير و مرتفع‌ بارش به صورت برف بوده و در مناطق جنوبي‌تر با رعد و برق همراه است.

در روز جمعه نيز با ورود يک سامانه جديد بارشي به کشور، بارش باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد ابتدا از از نوار غربي و جنوب غرب آغاز شده که به تدريج گسترده آن تمام نيمه غربي و در بعدازظهر اين روز دامنه‌هاي البرز و سواحل درياي خزر و در روز شنبه برخي استان‌هاي شرقي را نيز در بر خواهد گرفت. شايان ذکر است خليج فارس و تنگه هرمز روز از جمعه تا دوشنبه مواج و طوفاني خواهند بود.

 

پيش‌بيني هواي تهران
تاريخ   بيشينه دما کمينه دما
پنجشنبه  2/9/1391 کمي ابري تا نيمه ابري گاهي وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده 12 3
جمعه  3/9/1391 نيمه ابري در بعدازظهر بتدريج ابري گاهي بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف 12 6

 

بارش باران مداوم باران

همچنين بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي نشان مي‌دهد که طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه بارش مداوم باران و در مناطق سردسير و مرتفع بارش برف در استان‌هاي گيلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوي و خراسان جنوبي به تناوب ادامه دارد.

 

يک سامانه بارشي مجدداً از روز جمعه از غرب کشور وارد مي‌شود که طي روزهاي جمعه، شنبه و يکشنبه در بيشتر نقاط غربي کشور فعال است. فعاليت اين سامانه به صورت بارش باران، در مناطق سردسير بارش برف و در مناطق جنوبي با رگبار و رعد و برق همراه است.

بر اين اساس روز جمعه بارش مداوم باران با وزش باد در استان‌هاي کردستان، کرمانشاه، ايلام، خوزستان، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بوير احمد، اصفهان، زنجان، همدان، لردستان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، و مازندران رخ مي‌دهد.

روز شنبه همزمان با تاسوعاي حسيني، بارش مداوم باران با وزش باد در 26 استان کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ايلام، خوزستان، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بوير احمد، بوشهر، فارس، اصفهان، زنجان، همدان، لردستان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، مازندران، قزوين، البرز، قم، تهران، مرکزي، شمال سمنان، يزد، کرمان، و خراسان جنوبي پيش بيني مي‌شود که در اين روز بارش در ارتفاعات پايتخت به صورت برف خواهد بود.

 

در روز يکشنبه و همزمان با عاشوراي حسيني، بارش متناوب باران در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ايلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس و شرق هرمزگان رخ مي دهد.

نظر شما