يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۷۸۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
پانزدهمين دوسالانه بين‌المللي هنر آسيايي 2012 با آثاري از سه هنرمند و حضور يک داور ايراني در آکادمي شيلپاکالا بنگلادش افتتاح مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران، پانزدهمين دوسالانه بين‌المللي هنر آسيايي 2012 از روز يازدهم آذرماه با 11 اثر تجسمي از هنرمندان ايراني، هنرمنداني از کشورهاي ديگر و نمايندگاني از کشورهاي اروپايي و آفريقايي به عنوان ناظر در آکادمي شيلپاکالا شهر داکا در بنگلادش افتتاح مي‌شود.


در اين دوسالانه که به مدت 30 روز ادامه دارد، پنج تابلو نقاشي از مرتضي اسدي، چهار اثر مجسمه از کامبيز صبري و چهار اثر ميکس مديا از صادق تيرافکن با حمايت موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش در مي‌آيد. همچنين کامبيز صبري به‌عنوان نماينده هنرمندان شرکت‌کننده در اين دوسالانه حضور خواهد داشت.


آثار پانزدهين دوسالانه بين‌المللي هنرآسيايي 2012 بنگلادش با سه داور خارجي و دو داور بنگلادشي داوري خواهد شد. که طي در خواست مدير اين دوسالانه مبني بر حضور يک داور ايراني، عبدالمجيد حسيني راد به عنوان يکي از داوران خارجي اين دوسالانه توسط موزه هنرهاي معاصر تهران معرفي و حضور دارد.


مرتضي اسدي متولد 1336 دانشجوي دکتراي پژوهش هنر دانشگاه شاهد است. وي فوق ليسانس تصويرسازي دانشگاه تهران و عضو هيات علمي دانشکده هنر و مدرس دانشکده‌هاي هنري از جمله دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه يزد و دانشگاه سوره است. مرتضي اسدي در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي و بيش از صد نمايشگاه جمعي شرکت داشته است.


کامبيز صبري متولد 1346 و داراي ليسانس مجسمه‌سازي وفوق ليسانس طراحي گرافيک و عضو هيات علمي دانشگاه تهران است. وي در نمايشگاه‌هاي بسياري در داخل و خارج از ايران شرکت کرده است که در اين ارتباط جوايز بسياري را از جمله دوسالانه مجسمه‌سازي تويامورا (ژاپن)، جشنواره هنري بصري ( موزه هنرهاي معاصر تهران)، مسابقه خرمشهر ( طراحي مجسمه) و طراحي اسلحه از انجمن مجسمه‌سازان ايراني را از آن خود کرده است.


صادق تيرافکن متولد 1344، عکاس و داراي مدرک کارشناسي عکاسي از دانشگاه تهران است. وي در نمايشگاه‌هاي گروهي و انفرادي بسياري در داخل و خارج از کشور شرکت داشته است و در گالري‌هاي متعددي در تهران، تورنتو کانادا و نيويورک به‌صورت انفرادي وهمچنين در نمايشگاه‌هاي گروهي بسياري در دبي، اسپانيا، مسکو، موزه زاگرب و موزه هنرهاي معاصر تهران آثار خود را به نمايش گذاشته است.



نظر شما