شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۷۹۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
دبير مجمع شهرداران آسيا خبر داد:
مهم ترين هدف سومين اجلاس شهرداران و مديران شهري کلان شهرهاي آسيا حول محور "حکمراني محلي ؛ طرح هاي شهري براي پيشرفت و عدالت" خواهد بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران ، محمد خدادادي دبير مجمع شهرداران آسيايي با بيان اين مطلب  گفت: اجلاس شهرداران کلان شهرهاي آسيايي 4 سال قبل با ابتکار دکتر قاليباف پايه گذاري و اولين نشست اين اجلاس در تهران برگزار شد.

وي ادامه داد: با آن که اين تشکيلات آسيايي يک سازمان نوپاي با عمر 4 سال محسوب مي شود اما استقبال کشورها و مجامع بين المللي از آن به خوبي مشهود است و اين موضوع نشان دهنده نياز قاره کهن به چنين ساز و کاري درحوزه مديريت شهري است.

 

بر اساس اين گزارش در سومين دوره اجلاس شهرداران کلان شهرهاي آسيايي که در بانکوک برگزار مي شود 40 هيئت ، و سازمان هاي بين المللي نظير سازمان ملل ، يو ان هبيتات ، اسکاپ ، آسه آن و ... حضور دارند.

 

از کشورمان هم علاوه بر تهران مديران شهري شهرهاي شيراز ، تبريز ، قم ، کرج ، اهواز ، اروميه و رشت هم در اين اجلاس حضور يافته اند.

 

رييس دبيرخانه اجلاس شهرداران آسيايي در ادامه تاکيد کرد: در اجلاس اول تصويب شد که دبيرخانه دايمي اين مجمع در تهران مستقر باشد و بدين ترتيب و با اين تصميم يک سازمان بين المللي ديگر به جمع ديگر سازمانهاي بين المللي در تهران اضافه شد.

 

رياست اين دوره اجلاس شهرداران کلان شهرهاي آسيايي بر عهده شهردار استانبول بوده و در نشست امروز طبق اساسنامه توسط شهردار تهران ، رياست اجلاس از استانبول به بانکوک منتقل خواهد شد.

 

سومين اجلاس شهرداران کلان شهرهاي آسيا امروز در بانکوک آغاز به کار کرد.

 

نظر شما