دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۷۹۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
معاون شهردار در بهره برداري از 10 تقاطع بزرگراه امام علي مطرح کرد:
معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: پس از 3 دهه کنار کشيدن مديريت شهري، بزرگترين پروژه شهري از نظر معارض ملکي با ساخت بزرگراه امام علي (ع) کليد خورد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، مازيار حسيني در مراسم بهره‌برداري از 10 تقاطع غير همسطح بزرگراه امام علي (ع) که صبح امروز با حضور شهردار منطقه 14 برگزار شد، گفت: بيشترين زحمت در اين پروژه بر عهده مردم بود. تشکر واقعي را بايد از آنها انجام داد زيرا يا کنار اين پروژه زندگي کردند و مشکلات آن را تحمل کردند يا اينکه خانه و زندگيشان در مسير ساخت بزرگراه بود و مجبور شدند زندگيشان را بگذارند و بروند. تمام تلاش ما اين بود که کمترين مشکل را براي مردم ايجاد کنيم؛ اما اين که هيچ مشکلي ايجاد نشود، از عهده ما خارج است.

وي ادامه داد: کانال هاي تاسيساتي شهر بي نظم است. به همين خاطر هنگامي که شناسايي تاسيسات انجام مي‌شود و با استعلام از دستگاه‌هاي مربوطه از مکان دقيق آنها مطلع مي‌شويم، باز هم ممکن است لوله گاز يا کابل مخابراتي پيش بيني نشده‌اي در جريان اجراي پروژه وجود داشته باشد که آسيب آن مي‌تواند شهروندان را چند روز درگير مشکل کند. اکنون اهالي ساکن بخشي از بزرگراه امام علي (ع) در منطقه 14 چند روز است که با قطع شبکه مخابرات مواجه هستند که تلاش مي کنيم مشکل آن بخشي که به ما مربوط است سريعتر رفع شود.

حسيني اظهار داشت: بزرگراه امام علي (ع) 35 کيلومتر طول دارد که 10 کيلومتر از آن در سال هاي گذشته ساخته شده و اکنون ساخت 25 کيلومتر باقي مانده اين مسير در حال انجام است.

وي افزود: اين بزرگراه 25 تقاطع دارد. در اين ميان 11 تقاطع اصلي محسوب مي‌شود و 14 تقاطع آن فرعي است. ادامه بزرگراه از 6 منطقه پايتخت عبور مي‌کند. اين بزرگراه از شمالي‌ترين نقطه پايتخت در بزرگراه لشگر به جنوبي‌ترين نقطه در مجاورت مرقد امام خميني (ره) خواهد رسيد. تقاطع هاي شرقي _ غربي اين بزرگراه مي تواند دسترسي محلي مورد نياز را فراهم کرده و بار ترافيکي بخشي از بزرگراه ها و شريان هاي اصلي را نيز خواهد کاست.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: با بهره برداري از ده پل اصلي و فرعي، 541 متر به طول معابر شرقي-غربي پايتخت اضافه خواهد شد. همزمان با افتتاح اين ده پل، تراز صفر بزرگراه امام علي (ع) در محدوده بزرگراه شهيد محلاتي تا خيابان کرمان براي فراهم شدن دسترسي محلي بهتر شهروندان به بهره برداري مي رسد.

حسيني با بيان اين که پروژه بزرگراه امام علي (ع) بي سابقه ترين پروژه رفع معارض شهري است، بيان کرد: اغلب در پروژه‌هاي عمراني- ترافيکي، معبري وجود دارد که تعريض مي‌شود يا پل و تونلي در زير يا روي آن احداث مي‌شود؛ اما در بزرگراه امام علي (ع) با هدف نوسازي بافت فرسوده، اين بزرگراه از ميان بافت فرسوده مسکوني عبور کرد. اين بزرگراه 7 هزار واحد مسکوني معارض دارد که در قالب تملک چهار هزار پلاک رفع شده است.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: حدود 3 دهه مديريت شهري به سمت اجراي اين پروژه نمي‌رفت زيرا حجم معارضان ملکي و تاسيساتي در آن حد بود که هر يک از مديران شهري کنار مي کشيدند، اين در حالي بود که افرادي که در اين منطقه سکونت دارند مي دانند به علت اين که منازلشان در طرح بود نه اجازه فروش ملکشان را داشتند و نه اجازه ساخت و ساز آن را، از طرفي بافت فرسوده اين مناطق هم روز به روز فرسوده تر مي‌شد.

افتتاح بزرگراه امام علي در 54 خرداد 92

حسيني خاطر نشان کرد: اجراي طرح ادامه بزرگراه امام علي (ع) تا حرم امام خميني (ره) از مردادماه سال گذشته آغاز شد. با وجود اينکه اين پروژه از اواسط سال در دستور کار قرار گرفت اما شوراي شهر تهران براي تامين بودجه آن همراهي کرد تا اين پروژه طبق قول شهردار تهران همزمان با ميلاد امام علي (ع) ،پنجم خرداد 92 به بهره برداري برسد.

وي افزود: 4 پيمانکار و 13 مهندس مشاور در پروژه بزگراه امام علي (ع) فعاليت مي کنند. 6 مشاور به حوزه عمليات Civil مي‌پردازد و 7 مشاور نيز بحث مديريت آبهاي سطحي پروژه را بر عهده دارند. زيرا بزرگراه امام علي (ع) يک باند شمالي - جنوبي وسيع است که کانال بزرگي نيز در ميانه بخش شمالي اين بزرگراه قرار دارد.اين نگراني وجود دارد که در دراز مدت جمع آوري آبهاي سطحي در اين بزرگراه مشکل ساز شود به همين خاطر مطالعات مربوط به جلوگيري از وقوع سيل و مديريت آبهاي سطحي توسط چند شرکت مشاور حل و فصل مي شود.

معاون شهردار تهران با بيان اين که متناسب با استراتژي شهرداري مبني بر تامين دسترسي هاي محلي مردم ساخت تقاطع‌ها در بزرگراه امام علي (ع) در اولويت قرار گرفت، گفت: اين سياست از سال 89 در بزرگراه يادگار امام آغاز شد که طي آن ابتدا دسترسي هاي محلي مورد بهره برداري قرار گرفتند. ساخت هر يک از اين پل‌ها در گذشته 2 تا 3 سال طول مي‌کشيد؛ اما در طول کمتر از 5 ماه ساخت اين تعداد پل را انجام داديم.

معاون شهردار تهران تصريح کرد: تلاش خواهيم کرد يک تا دو ماه آينده مشکلات مربوط به شريان هاي حياتي و تاسيساتي پروژه امام علي (ع) حل شود.

در ادامه اين مراسم نوريان شهردار منطقه 14 گفت: وظيفه خود مي دانم از کساني که محل سکونتشان در پروژه امام علي(ع) قرار دارد به خاطر صبر و تحملشان سپاسگذاري کنم. بر اساس ادعاي متخصصين و مهندسان اين پروژه بايد در يک پروسه 6 و7 ساله انجام مي شد اما هم اکنون طي يک و نيم سال انجام مي شود.

نوريان افزود: اين پروژه چند پيام به همراه دارد، هرجا که اخلاص در عمل وجود داشته باشد و نيت پاک و براي رضاي خدا باشد کارها به پيش مي رود. مردم سختي هايي را که براي پيشرفت و تعالي کشور باشد را تحمل مي کنند و با نظام همراه هستند.

نظر شما