دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۷۹۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
معاون خدمات شهري شهردار تهران از کاوردار شدن مخازن زباله در تهران خبر داد.

به گزارش شهر، مجتبي عبداللهي امروز در مراسم رونمايي از مخازن جديد پسماند با اشاره به اهميت زيبايي بصري و مبلمان شهري اظهارکرد: در وهله اول ايجاد اين کاورهاي جديد سطل‌هاي زباله براي زيبايي شهر بوده، اين در حالي است که سطح مخازن تفاوتي نکرده و تنها شکل کاورها و کاربري آن‌ها تغيير کرده است.

 

وي با بيان اينکه در چند سال گذشته 90 ميليارد تومان براي دستگاه هاي مکانيزه هزينه شده است، افزود: ايجاد اين کاورها براي اين بوده است که مخازن در فضاي امني قرار گيرند تا زيبايي و مبلمان شهري را در بهترين شکل ممکن ببينيم.

 

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينکه مخازن از محل کاورها خارج نمي‌شوند، ادامه داد: ايجاد اين کاورها باعث مي شود تا در طول 24ساعت شبانه روز وضعيت مطلوبي را در بحث نظافت شهري و نگهداشت شهر داشته باشيم تا به زيبايي پايتخت کمک شود. از طرفي مي توان روي اين کاورها پيام هايي را درخصوص نظافت و نگهداشت شهر براي شهروندان مطرح کنيم.

 

وي با بيان‌ اينکه کاورهاي زباله با 2رنگ نقره اي و آبي در سطح شهر قرار مي‌گيرند، افزود: در فاز اول تعداد 500عدد به تمام مناطق 22گانه داده شده تا از روي آن تعداد بيشتري توليد کرده و در سطح منطقه خود جانمايي کنند.

 

عبداللهي ادامه داد: اميدواريم با توليد اين مخازن در بحث نظافت شهر و عدم دسترسي موش و گربه به داخل سطل ها کمک شايان توجهي شود.

 

وي با پرداختن به توزيع اين کاورها در بين شهرک ها، کارخانه ها، مغازه ها و منازل مسکوني گفت: با توزيع اين کاورها در بين محلات و همچنين توزيع کاورهاي دوقلو، شهروندان مي توانند در مبدا درخصوص تفکيک زباله هاي خشک و تر اقدام کنند. ضمن اينکه اين کاورها قابل بازيافت نيز هستند.

 

حقوق رفتگران شهر ميليوني مي‌شود

   

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به افزايش حقوق کارگران خدمات شهري اظهارداشت: با افزايش حقوق کارگران خدمات شهري از اين پس تمام اين افراد 700هزار تومان حقوق خالص ماهيانه دريافت مي کنند که درنهايت با توجه به مواردي که به فيش حقوقي آنها برحسب شرايط شان اضافه مي شود، دريافتي شان به يک ميليون تومان در ماه مي رسد.

 

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به 2ميليون خانوار شهر تهران تصريح کرد: اگر اين تعداد خانوار در طول شبانه روز زباله کمتري توليد کنند، مي توانيم توليد زباله 7هزار تن در تهران را به 2هزار تن کاهش دهيم.

 

عبداللهي با اشاره به هزينه کاورهاي سطل زباله جديد خاطرنشان کرد: هزينه اين کاورها بالغ بر 300هزار تومان براي هر کاور است که بنابراين از شهروندان تقاضا داريم در نگهداشت آن ها به ما کمک کنند.

نظر شما