سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۸۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
ايازي در مراسم گردهمايي معلولان:
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: با توجه به فاصله واقعيت هاي موجود با اقدامات انجام شده براي معلولان بايد از توان مشورتي آنان استفاده کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي در مراسم گردهمايي اعضاي کانون‌هاي معلولان محلات 374گانه که به مناسبت روز جهاني معلولان برگزار شدگفت:اشتغال زايي و فراهم کردن زمينه‌ افزايش مهارت معلولان يکي از مهمترين دغدغه‌هاي اجتماعي اين قشر محسوب مي‌شود که با توسعه مراکز کارآفريني ويژه معلولان در پايتخت مرتفع خواهد شد. تا کنون اقدامات مثبتي با تکيه بر تفکر برابري همه شهروندان در استفاده از امکانات و فضاهاي شهري توسط شهرداري تهران انجام شده است که از ميان مي توان به راه اندازي پايانه حمل و نقل معلولان همچنين مناسبت سازي معابر براي سالمندان و معلولان اشاره کرد.

وي گفت: ايجاد ساختار و زمينه‌هاي افزايش حضور اجتماعي شهروندان به خصوص سالمندان و معلولان از رويکردهاي اساسي شهرداري تهران به شمار مي‌رود که به منظور تحقق اين امر ساختار خانه‌هاي سلامت و کانون معلولان در محلات 374 گانه تهران شکل گرفت و تا کنون بيش از 75 هزار نفر در آن عضويت دارند.

ايازي ادامه داد: با تمام فعاليت‌هاي مثبتي که در اين عرصه انجام شده بازهم بايد بگوييم که بين خواسته‌هاي معلولان و آنچه در حال حاضر در شهر اجرا شده است فاصله زيادي وجود دارد. براين اساس براي رسيدن به وضعيت مطلوب بايد مديران از توان فکري و مشورتي اين قشر استفاده کنند و با تاکيد بر اجراي مطالبات آنها راهکارهاي مناسب را اتخاذ کنند.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تصريح کرد: تشکيل شوراي راهبردي معلولان يکي از مهمترين اقداماتي است که در اين راستا اجرا و بسياري از تصميم هاي مربوط به مناسب‌سازي فضاهاي شهري با نظر مشورتي نمايندگان انجمن‌هاي فعال در حوزه معلولان در اين شورا اتخاذ شده است.

ايازي با اشاره به ضرورت گسترش همکاري سازمان بهزيستي با شهرداري تهران ادامه داد: اشتغالزايي و فراهم کردن زمينه‌ افزايش مهارت معلولان يکي از مهمترين دغدغه‌هاي اجتماعي اين قشر محسوب مي‌شود که با توسعه مراکز کارآفريني ويژه معلولان در پايتخت مرتفع خواهد شد و اين مهم تنها با همکاري سازمان بهزيستي محقق مي‌شود.


در اين مراسم که به همت اداره کل سلامت و همکاري معاونت امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 2 شهرداري تهران برگزار شد از معلولان نخبه و فعال در عرصه‌هاي ورزشي، علمي، فرهنگي و هنري تقدير و از سايت الکترونيکي معلولان به آدرس www.KMT22.IR رونمايي شد.


نظر شما