دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۸۰۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس طي هفته جاري در قالب هفته فيلم (بخش چشم انداز سينماي مقاومت) در تركيه برپا شد و تا 15 آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس، محمد صنعتي قائم مقام دبير دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس با اعلام اين خبر، افزود: در راستاي برپايي اين هفته فيلم جمعي از هنرمندان و مديران سينمايي و جشنواره ازجمله آقايان: محمدخزاعي دبير جشنواره، رضا خزعلي مدير بخش چشم انداز سينماي مقاومت جشنواره، حميد بهمني و عباس رافعي از فيلمسازان كشور به تركيه مي روند.

 

وي با اشاره به پيش بيني مراسم افتتاحيه براي اين هفته فيلم خاطر نشان ساخت: مراسم افتتاحيه اين هفته فيلم با حضور دبير جشنواره، رايزن فرهنگي و سفير جمهوري اسلامي ايران در ترکيه به همراه جمعي از هنرمندان و فيلمسازان ترکيه برگزار مي شود و قطعا، فضاي مناسبي براي تبادل ديدگاه ها و تجارب و نيز، بستر موثري براي شناسايي ظرفيت هاي حوزه سينماي مقاومت ايران در كشور همسايه است.

 

صنعتي با اشاره به اكران تعدادي از آثار سينمايي حوزه مقاومت و دفاع مقدس در اين هفته فيلم يادآور شد: شكارچي شنبه / پرويز شيخ طادي، بيگانگان / عباس رافعي، قلاده‌هاي طلا / ابوالقاسم طالبي، آن مرد آمد/ حميد بهمني، آخرين ملكه زمين/ محمدرضا عرب و ... از جمله فيلم هايي است كه در طول روز هاي برپايي اين هفته فيلم در تركيه اكران خواهد شد.

 

به گفته وي اين روزها غزه نيز، ميزبان بخش چشم انداز سينماي مقاومت و دفاع مقدس جشنواره فيلم مقاومت است.

 

شايان ذكر است دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس به همت بنياد فرهنگي روايت، سازمان سينمايي و استانداري كرمان همزمان با هفته گراميداشت دفاع مقدس با مركزيت كرمان در 84 منطقه مرزي كشور برگزار شد و جشنواره دانش آموزي فيلم مقاومت هم در مهرماه در مناطق زلزله زده كشور برگزار گرديد.

نظر شما