دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۸۱۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
در حالي شاخص کيفيت هواي تهران امروز به صورت ميانگين در شرايط سالم قرار دارد که وضعيت آلودگي هوا در جنوب و جنوب شرق شهر ناسالم گزارش مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، ميزان شاخص کيفيت هوا امروز 86 و در حد مجاز و شرايط سالم است. اين شاخص روز گذشته با PSI 100 روي مرز استاندارد بود.

 

بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي تهران، بر ميزان غلظت کليه آلاينده ها به غير از آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده شده است.

 

به اين ترتيب ميانگين غلظت کليه آلاينده ها به غير از ايستگاه شادآباد به لحاظ آلاينده ذرات معلق کمتر از 10ميکرون و ايستگاه هاي شادآباد، شهرري، پارک رازي، پارک سلامت و شهرداري منطقه 15 به لحاظ آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون در ساير ايستگاه ها در حد مجاز بوده و شاخص کيفيت هوا هم اکنون در شرايط سالم است.

 

 هوا در شرايط سالم مي ماند

گزارش هواشناسي حاکي از آسماني کمي تا قسمتي ابري همراه با غبار صبحگاهي است. به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص کيفيت هوا تا ساعات ظهر به غير از مناطق پرتردد و شلوغ، در ساير نقاط شهر در شرايط سالم بماند.

 

در مناطق ناسالم براي گروه هاي حساس توصيه مي شود، افراد مبتلا به بيماري‎هاي قلبي و ريوي، سالمندان و کودکان بايد فعاليت هاي طولاني مدت در فضاي باز را کاهش دهند.

 

افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس، تشديد بيماري قلبي و ريوي ، مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي، ريوي و افراد مسن، اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون در مناطق ناسالم براي گروههاي حساس است.

نظر شما