دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۸۲۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
با حضور شهرياران جوان/
فصل پاييزه «اردوهاي جهادي شهري» با شعار فرهنگ جهادي، همت جواني، شهر آرماني از سوي خانه شهرياران جوان آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي موسسه خانه شهرياران جوان، مدير عامل موسسه خانه شهرياران جوان ضمن اعلام اين خبر گفت: پس از انجام بررسي هاي ميداني توسط اعضاي خانه شهرياران جوان در سطح محلات شهر تهران و مشورت با مديران محلات، شوراياري ها و پژوهشگران محله به تفکيک هر محله و نيازمندي هاي منطقه، طرح هايي به منظور رفع مشکلات در سطح منطقه آماده شد.


حسن اشتري در ادامه افزود: پس از عضوگيري از جوانان داوطلب و دسته بندي آنها براساس توانمندي، علاقمندي و محل سکونت، فصل پاييزه " اردوهاي جهادي شهري" در تاريخ 18 آذرماه آغاز شد.


وي در ادامه ضمن اشاره به محورهاي اين طرح گفت: مقابله با آسيب هاي اجتماعي، آموزش و پژوهش، ارتقاي بهداشت و سلامت، فعاليت هاي خيريه، گسترش فضاي سبز شهري، پاکسازي و زيباسازي شهر و انجام فعاليت هاي فرهنگي در حاشيه طرح هاي عمراني از جمله محورهاي اصلي اين طرح است که تلاش شده تا با بررسي اصولي، راهکارها و طرح هاي مناسبي به مرحله اجرا در آيد.


اشتري درباره موضوعات طرح هاي اجرايي گفت: شناسايي و حمايت از نوسازي واحدهاي مسکوني فرسوده و تجميع ريزدانه هاي شهري، توزيع و کاشت نهال در سطح منطقه و آموزش نگهداري از آنان، شناسايي بي سوادان و داوطلبان تحصيل در سطح منطقه و معرفي هر دو قشر به واحد آموزش شهروندي شهرداري، شناسايي و ثبت تصويري آثار باستاني و تاريخي شهر تهران، تهيه محصولات فرهنگي در جهت کاهش مصرف دخانيات و آموزش چهره به چهره به شهروندان و رنگ آميزي و تصويرسازي مفهومي در مدارس از جمله طرح هايي است که تا آخر پاييز در سطح مناطق برگزار مي شود.


وي در ادامه گفت: برگزاري کلاس هاي آموزشي با موضوعاتي همچون تفکيک زباله، آموزش فرهنگ آپارتمان نشيني، طرح مقاومت سازه(آموزش ايمن سازي در برابر زلزله ويژه دانش آموزان)، آموزش و جذب مشارکت هاي مردمي براي رفع مشکلات احتمالي ناشي از بارش برف در محلات و توزيع کيسه هاي شن و نمک و همچنين داير کردن ايستگاه هاي سلامت و بهداشت در سطح محلات، تجهيزکتابخانه ها و مبادله کتاب از ديگر بخش هاي اجرايي در اين طرح است.

 

اشتري در باره مراحل اجرايي طرح گفت: طرح اردوهاي جهاد شهري با مساعدت شهرداري هاي مناطق 22 گانه و همچنين مشارکت معاونت امور اجتماعي و فرهنگي مناطق 22 گانه در چهار مرحله پاييزه، زمستانه، بهاره و تابستانه به اجرا در خواهد آمد.


وي در پايان افزود: ثبت نام از علاقمندان به منظور شرکت در اردو همچنان ادامه دارد و شهروندان مي توانند با مراجعه به سايت خانه شهرياران جوان www.shahryaranejavan.ir)) و دفاتر خانه شهرياران جوان در سطح مناطق در کانون هاي جهادگران جوان محله بر اساس توانمندي و علايق خود براي ثبت نام اقدام كنند.

نظر شما