سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۸۲۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
مدير آفرينش‌هاي ادبي کانون در گفت‌وگو با شهر عنوان کرد:
مدير آفرينش‌هاي ادبي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان عمراني را يکي از تاثيرگذارترين مديران کانون در دوره حضورش در اين مرکز مي‌داند.

مريم صباغ‌زاده ايراني در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره حضور خليل عمراني در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان گفت: ايشان از سال 81 تا 84 مديريت آفرينش‌هاي ادبي کانون را برعهده داشتند. در آن سه سال، وي برنامه‌هايي را در اين مديريت اجرايي کردند که مي‌توان گفت سبب شد تعداد قابل توجهي از مربيان کانون که امروز همچنان در کانون شاغل‌اند، رويه استاد را در شعر دنبال کنند و اين مربيان در حقيقت از دست‌پروده‌هاي ايشان در کانون هستند.

وي ادامه داد: در کانون خبر بيماري‌ ايشان را داشتيم و به عيادتشان هم رفته بوديم. از ديروز که خبر فوت ايشان را شنيديم، در هر سخنراني و اظهار نظري درباره ايشان، به نظر مي‌آيد فعاليتشان در کانون و تاثيرگذاري‌شان در آن مقطع، مغفول مانده است. اين بخش از موجوديت کاري ايشان، بخش بسيار زيبايي بود. ايشان سه سال براي بچه‌هاي ايراني زحمت کشيدند و کار کردند و گويا اين بخش ناديده گرفته شده است.


عمراني کودکان را به شعر آئيني ترغيب مي‌کرد

صباغ‌زاده با تاکيد بر اين‌که بهتر است به اين جنبه از زندگي کاري ايشان نيز پرداخته شود، اظهار داشت: حضور ايشان در مديريت آفرينش‌هاي ادبي کانون، درست مقارن بود با سفرشان از بوشهر به تهران و دوران بسيار جالبي بود، از اين نظر که ايشان با گرايشي که به شعر آئيني داشتند، بسياري از بچه‌ها را در اين زمينه تربيت کردند.

وي تصريح کرد: کسي که در مديريت آفرينش‌هاي ادبي کانون کار مي‌کند، در واقع نبض ادبيات کودک و نوجوان در کل کشور را در دست دارد و به همين دليل اين وجه از زندگي کاري ايشان، بسيار حائز اهميت است.

برگزاري نمايشگاهي از عکس‌هاي عمراني در کانون

مدير آفرينش‌هاي ادبي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان گفت: اين مديريت اکنون دست‌اندرکار تهيه نمايشگاه کوچکي از عکس‌هاي ايشان از دوره‌اي است که مديريت اين بخش را در کانون بر عهده داشتند. اين نمايشگاه عکس‌هايي از اردوهايي که ايشان رفته‌اند و شب‌هاي شعرها و جشنواره‌هايي که برگزار کرده‌اند را در محل مديريت آفرينش‌هاي ادبي کانون در خيابان حجاب به نمايش مي‌گذارد. در اين نمايشگاه دست‌‌نوشته‌هايي از ايشان شامل يادداشت‌ها و اشعار به نمايش گذاشته مي‌شود.


در همين زمينه بخوانيد:

توانمندي‌هاي عمراني مغفول مانده است/ آثار چاپ‌نشده بسياري از آن مرحوم وجود دارد 

عمراني معلم رستگار شعر انقلاب بود 

مردي به ساعت گل سرخ و دريا 

عمراني در اعتقادش اعوجاج نداشت/ نجيبانه از حقيقت دفاع مي‌کرد 

عمراني براي جوانان رها‌شده پدري مي‌کرد/ غصه فرهنگ جانش را سوزاند 

نظر شما