دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۳۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
رئيس قوه قضاييه در واکنش به فيلم زورگيري گفت:چنين اتفاقاتي در کشور اسلامي ما تکان‌دهنده بوده و امنيت مردم از نان شب هم واجب‌تر است.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، اداره‌کل روابط‌عمومي و تشريفات قوه قضاييه اعلام کرد: آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تاکيد بر ضرورت افزايش سطح امنيت در کشور و با اشاره به بروز جلوه‌هايي از ناامني در کشور که در رسانه‌‌ها منعکس شده است، گفت: وقوع اين جنايات و انتشار فيلم آن موجب ناامني است و هرچند در تمام دنيا اين وقايع و حوادث وجود دارد، اما چنين اتفاقاتي در کشور اسلامي ما تکان‌دهنده است و نيروي انتظامي بايد دور جديد برخورد با اشرار را آغاز کند.

 

رئيس قوه قضاييه افزود: حسب موازين شرعي و قانوني مصوب، تفاوتي ميان بکارگيري سلاح سرد يا گرم وجود ندارد و در حکم محاربه و مجازات آن نيز اعدام است.

 

آيت‌الله آملي لاريجاني تاکيد کرد:‌ البته مجازات‌هاي بديل ديگري نيز در اين زمينه وجود دارد اما دستگاه قضايي باتوجه به ضرورت بالا بردن هزينه اعمال شرورانه و برخورد قاطع، مجازات اعدام را انتخاب کرده است و بارديگر اعلام مي‌کنيم که قوه قضاييه در برخورد با اشرار هيچ‌گونه سستي به خرج نخواهد داد و نيروي انتظامي هم به عنوان ضابط قضايي قطعا با شرارت اخير و شرارت‌هاي مشابه به صورت قاطع و سريع برخورد مي‌کند.

 

پيشرفت و توسعه در پرتوي امنيت حاصل مي‌شود

رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر اين نکته که «امنيت مردم از نان شب هم واجب‌تر است» و «پيشرفت و توسعه در پرتوي امنيت حاصل مي‌شود» گفت:‌ نيروي انتظامي در طول ساليان متمادي، خدمات بسيار مطلوب و ارزنده‌اي در تامين امنيت داشته و دارد و ضمن تشکر صميمانه از تلاش‌هاي چشمگير تمام فرماندهان و ماموران اين نيروي پرتلاش، از آنان مي‌خواهيم همچنان با عزمي راسخ در بهبود وضعيت امنيت کشور و برخورد قاطع با متخلفان و اشرار گام بردارند.

 

آيت‌الله آملي لاريجاني «تخلف يک يا چند مامور نيروي انتظامي را قابل تسري به هزاران مامور مومن و متعهد ندانست» و با تاکيد بر اين‌که تخلف چند مامور در هر دستگاهي احتمال دارد، اظهار کرد:‌ گاهي تخلفاتي در نيروي انتظامي رخ داده اما اين‌که عده‌اي اين تخلفات را دست‌مايه هجمه عليه نيروي انتظامي قرار دهند، کاملا نادرست و غيرمنصفانه است و نبايد اين مسائل معدود و محدود، موجب وهن کل دستگاه شود.

 

با تخلفات کارکنان دستگاه قضايي قاطعانه برخورد مي‌شود

رئيس دستگاه قضا تاکيد کرد: در قوه قضاييه نيز ممکن است برخي از کارکنانش دست به تخلفاتي بزنند اما دستگاه قضايي به صورت جدي و قاطعانه با اين تخلفات برخورد مي‌کند؛ هرچند اطلاع‌رساني خاصي نسبت به آن انجام نمي‌دهد، اما در دستگاه قضايي نيز هزاران مدير، قاضي و کارمند شريف، مومن و متعهد با سخت‌ترين شرايط مشغول انجام وظيفه هستند.

 

آيت‌الله آملي لاريجاني در ابتداي سخنان خود به اعلام موضع رئيس‌جمهور آمريکا در به رسميت شناختن مخالفان سوريه اشاره کرد و با تاکيد بر اين‌که آمريکايي‌ها و متحدان آنها در منطقه از مدت‌ها قبل درعمل، مخالفان سوريه را به رسميت شناخته بودند و اين مساله جديدي نيست، گفت:‌ غربي‌ها بويژه آمريکا از ماه‌ها قبل با ارسال سلاح و پول و امکانات در عمل تندروترين گروه‌هاي تروريستي را در سوريه مسلح کردند.

 

رئيس قوه قضاييه با طرح اين پرسش که «آيا القاعده و حتي گروهک منافقين نماينده مردم سوريه هستند که آمريکا به آنان کمک کرده است»، ادعاي باراک اوباما درباره فراگير شدن مخالفان در سوريه را ادعاي کذب دانست و گفت:‌ حتي خود آمريکايي‌ها و متحدان او هم مي دانند که مشکل اصلي آنان جبهه مقاومت است و آنان نمي‌توانند حضور يک جبهه مقاومت قوي و متکي به مردم منطقه را تحمل کنند و با بهانه‌هاي دروغين درصدد شکستن و محدود کردن مقاومت هستند وگرنه همه مي‌دانند که گروه‌هاي تروريستي نظير القاعده يا منافقين که در ايران و ديگر کشورها دستشان به خون مردم بيگناه آلوده بوده است، هيچگاه نمي‌توانند نماينده اکثريت مردم سوريه باشند.

 

آيت‌الله آملي لاريجاني رويکرد جمهوري اسلامي ايران را دفاع از مقاومت اسلامي برشمرد و اعلام کرد: حمايت از دفاع و مقاومت اسلامي به معناي دفاع نکردن از اصلاحات در سوريه نيست و همانطور که مقام معظم رهبري نيز اعلام کردند، ايران راضي نيست که قطره‌اي خون در سوريه ريخته شود.

 

رئيس قوه قضاييه آمريکا را دلسوز و مدافع مردم سوريه ندانست و افزود: اگر آمريکا دلسوز و مدافع مردم منطقه است، چرا نسبت به وضعيت مردم بحرين حساس نيست و حتي به حکومت اين کشور در سرکوب مردمي که خواهان دستيابي به حق تعيين سرنوشت خود هستند، کمک مي‌کند.

 

آيت‌الله آملي لاريجاني «حمايت ايران از کشورها و ملت‌ها را مبتني بر ارزش‌هاي ديني توصيف کرد» و با تاکيد بر اين‌که اين رويکرد در طول دوران بعد از انقلاب کاملا ثبات داشته است، به رفتارهاي متناقض غرب و آمريکا در سياست‌هاي خارجي خود اشاره کرد و گفت: آمريکايي‌ها تا ديروز به صورت همه‌جانبه از رژيم مبارک در مصر حمايت مي‌کردند و حال مدافع حرکت مردمي مصر شده است که نشان از سياست‌هاي متناقض و چهره مزورانه اين کشور دارد.

 

رئيس قوه قضاييه دخالت‌هاي نظامي و سياسي آمريکا به همراه هزينه‌هاي هزاران ميليارد دلاري براي نفوذ در مردم منطقه را شکست‌خورده دانست و گفت:‌ آمريکا مي‌تواند پاسخ دهد که آيا با وجود لشکرکشي نظامي و مخارج هزاران ميلياردي در عراق، اکنون نفوذ ايران در ميان مردم اين کشور بيشتر است يا آمريکا و البته وضعيت بيداري اسلامي در منطقه نشان مي‌دهد که تاثير و نفوذ جمهوري اسلامي تا چه حد است. مردم منطقه از صميم قلب به اسلام معتقد و از آن حمايت مي‌کنند و همين موجب ترس آمريکا و متحدانش شده است تا جايي که به تعبير مقام معظم رهبري، اکنون غربي‌ها از واژه بيداري اسلامي واهمه دارند.

 

در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي سياست‌هاي کلي نظام اداري، ابلاغ‌شده از سوي مقام معظم رهبري و نحوه اجرايي شدن آن در برنامه پنج ساله دستگاه قضايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

نظر شما