يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۸۴۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
استاندار تهران گفت: اولويت دولت رسيدن به ري مستقل است و در خصوص جدايي شميرانات از پايتخت برنامه‌اي نداريم.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، مرتضي تمدن با حضور در برنامه گفتگوي ويژه راديو تهران که با حضور خبرنگاران بعدازظهر شنبه برگزار شد، با اشاره به آخرين وضعيت جدايي ري از پايتخت گفت: اين کار در حال انجام است اما قصد نداشتيم اين تغيير و تحولات شتاب زده انجام شود زيرا سرعت عمل امکان داشت مشکلاتي براي شهروندان اين منطقه ايجاد کند بنابراين تيمي از سوي استانداري براي انجام کارهاي حقوقي اين جدايي انتخاب شد.

 

شهردار ري انتخاب شد

 

وي ادامه داد: شهردار ري انتخاب شده است و به وزارت کشور براي بررسيهاي تخصصي معرفي شده است. ما سه ماه براي جدايي ري از پايتخت زمان در نظر گرفته بوديم که کمي با تاخير آن هم به دليل مسايل حقوقي اين کار انجام مي‌شود.

 

تمدن در پاسخ به پرسش خبرنگاري در خصوص جدايي شميرانات از تهران و خبري که به نقل از سخنگوي مجمع نمايندگان تهران در مورد برگزاري انتخابات جداگانه براي تجريش گفت: ما تنها به استقلال ري فکر مي‌کنيم زيرا ري در صورت مستقل شدن پيشرفتهاي قابل توجهي خواهد داشت اما در خصوص تجريش انجام اين کار نياز به قانون دارد که در صورتي که مصوبه قانوني در اين رابطه تدوين شد ما نيز به وظايف خودمان در اين زمينه عمل مي‌کنيم.

 

تردد 100هزار وسيله نقليه فرسوده در پايتخت

 

استاندار تهران در خصوص روند نوسازي خودروهاي فرسوده گفت: 100 هزار خودروي فرسوده در پايتخت وجود دارد که بايد طي سه چهار سال آينده به تدريج از روند خدمات رساني خارج شوند اما با سرعت فعلي در زمينه خروج خودروهاي فرسوده چنين چيزي امکان ندارد و بايد تمامي نهادهاي مرتب مانند ستاد حمل و نقل سوخت، بانک‌ها و نيروي انتظامي در اين زمينه شتاب بيشتري در کارهايشان به خرج دهند به خصوص که رئيس جمهور در سرعت روند نوسازي خودروها در پايتخت به دليل آلودگي هوا تاکيد دارد.

 

تمدن با بيان اينکه 7 ميليون اگزوز در تهران دو مي‌کند گفت: بايد موتورسيکلتهاي برقي جايگزين موتورسيکلت‌هاي بنزيني شود.

 

وي با بيان اينکه 18 دستگاه مسئول در حوزه پاکيزگي هواي تهران فعاليت مي‌کنند گفت: نزديک به 27 برنامه بلند مدت در اين زمينه در دستور کار است اما براي به نتيجه رسيدن آنها بايد تلاش هايمان را افزايش دهيم. من در ايام آلودگي هواي پايتخت در سال جاري عصبانيت و کلافگي را در مردم ديدم .

 

نگاه‌مان به آلودگي هوا انساني باشد

 

تمدن با اشاره به برخي از سخنان که تعطيلي تهران در نتيجه آلودگي هوا ضررهاي اقتصادي بسياري به پايتخت تحميل کرد، گفت: نبايد تعطيلات را با عدد و رقم نگاه کرد زيرا يک سلامت انسان‌ها بسيار ارزشمندتر از خسارت اقتصادي است.

 

وي استفاده از روشهايي ماند مهرپاش و آبپاش را روشهاي کوتاه مدت مبارزه با آلودگي هوا دانست. کاشت 5-6 هکتار درخت در تهران از برنامه‌هاي بلند مدت ما براي کاهش آلودگي هواست.

 

استاندار تهران از توليد بنزين يورو 4 و 5 در کشور خبر داد و گفت‌: ‌اين بنزين‌ها در جايگاه‌ها عرضه مي شود و به تدريج ميزان آن افزايش پيدا مي‌کند.

 

بودجه اختصاص يافته به مترو متاثر از بودجه کشور است

 

تمدن در پاسخ به پرسشي در خصوص عدم تخصيص سهم دولت در بخش حمل و نقل عمومي گفت: ما قسط اول يارانه‌هاي بليت مترو و اتوبوس را واريز کرديم و ميزان تخصيص به همان اندازه بود که کل مملکت داشته است.

 

وي در واکنش به سخنان برخي از مسئولان شهري در خصوص ناکافي بودن اين اعتبارات گفت: اين ميزان براساس درآمدي است که کشور داشته است و نبايد در اين زمينه مديريت شهري زياده خواه باشد. ما در بودجه رقم‌هاي خوبي براي يارانه بليت و بخش عمراني مترو را تخصيص داده‌ايم تا شهريور سال آينده زمان داريم تا اين بودجه را به شهرداري بدهيم

 

افتتاح کمپهاي ترک اعتياد

 

استاندار تهران در پاسخ به پرسشي در خصوص مبارزه با معتادان در پايتخت گفت: ما تمام ظرفيت خود را براي مبارزه با اعتياد در پايتخت به کار گرفتيم اما رشد استفاده از مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتي غيرعادي است که در اين خصوص نياز به يک اراده ملي و جمعي داريم و ما در حال حاضر کمپهاي جمع‌آوري معتادان را به سرعت افتتاح مي‌کنيم.

 

وي خواستار تسهيل در ارايه مجوز کمپهاي ترک اعتياد به بخش خصوصي شد.

 

افزايش قيمت مسکن مهر قابل توجه نيست

 

تمدن در ادامه در پاسخ به پرسشي در خصوص افزايش قيمت مسکن مهر و ددم استقبال از مسکن ويژه در تهران گفت: در حال حاضر هر تهراني که بخواهند در شعاع 20 تا 40 کيلومتري تهران صاحب خانه شود از طريق مسکن مهر مي‌تواند. در قلب تهران نيز مسکن ويژه را تعريف کرديم و اين افزايشات به اندازه‌اي ناچيز است که قابل بررسي نيست.

 

وي ادامه داد: مردم در حال دو دو تا چهارتا کردن براي خريد مسکن ويژه هستند و بهتر است با چشم باز اين خانه‌ها خريداري شود.

 

ذخيره سازي اقلام مورد نياز براي تنظيم بازار شب عيد

 

استاندار تهران با اشاره به ذخيره سازي اقلام مورد نياز شهروندان مانند ميوه،‌ مرکبات، حبوبات و گوشت قرمز و سفيد براي تنظيم بازار شب عيد گفت: تمام سردخانه‌هاي ما از اقلام مورد نياز شب عيد اشباع شده است.

 

به گفته وي تمام انبارهاي محتکران که شناسايي شده با حکم قضائي باز شده و با قيمت مصوب کالاها در اختيار مردم قرار گرفته است.

 

شناسايي 22 مکان براي تاسيس شعب فرمانداري تهران

 

تمدن در خصوص ايجاد 22 فرمانداري در پايتخت گفت: در حال شناسايي 22 مکان براي ايجاد محل هاي فرمانداري در تهران هستيم ما قصد اضافه کردن پرسنل و خريد ساختمان نداريم و تنها مي خواهيم مردم زمان کمتري براي مراجعه به فرماندار‌ها صرف کنند.

 

وي افزود: وظيفه فرمانداري حاکميتي و وظايف شهرداري‌ها عمراني است بنابراين تداخل کاري پيش نمي‌آيد.

 

استاندار تهران با اشاره به جلسه صبح امروز شوراي شهر تهران گفت: اين جلسه براي سومين بار است که برگزار مي شود و در خصوص هماهنگي‌هاي لازم براي انتخابات شوراها بود

نظر شما