دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۸۴۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
يک نماينده مجلس با بيان اينکه حتي يک مورد زورگيري هم در شهر قابل تحمل نيست گفت: نيروي انتظامي بايد نسبت به اين مسائل برخورد قاطع داشته باشد.

مجتبي رحماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره لزوم برخورد نيروي انتظامي با اشرار و زورگيران خياباني گفت: اين موضوع از جمله موضوعاتي است که تنها به واسطه شنيدن آن انسان تصديقش مي‌کند. اگر قرار باشد که امنيت در کوچه و خيابان شهر ضعيف باشد و مردم هنگامي که در شهر حضور پيدا مي‌کنند با وحشت گام بردارند سنگ روي سنگ بند نمي‌شود.

 

اين نماينده مجلس با تاکيد بر اهميت امنيت در جامعه اظهار داشت: خوشبختانه رييس قوه قضاييه واکنش درستي نشان داده‌اند و نيروي انتظامي نيز بايد بنا به گفته وي دور جديد برخوردها را با زورگيران داشته باشد.

  

نماينده کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي افزود: با اعلام اين موضوع که فرقي بين سلاح سرد و گرم وجود ندارد و زورگيري و ايجاد رعب و وحشت ميان مردم از مصاديق محاربه محسوب مي‌شود و حکمش اعدام است مجرمان بيشتر تحت فشار قرار خواهند گرفت و عواقب ارتکاب جرم را سنگين‌تر مي‌کند که مي‌تواند بروز اين جرم‌ها را کاهش دهد.

  

حس افزايش زورگيري‌ها ممکن است حاصل فضاي رسانه‌اي باشد

 

رحماندوست در پاسخ به اين پرسش که در جامعه احساس مي‌شود زورگيري‌ها افزايش پيدا کرده است اظهار داشت: احساس افزايش زورگيري‌ها در مردم تنها يک گمانه زني است و نمي‌تواند پايه‌اي براي اعلام آمار و تصميم‌گيري باشد. حس موجود بيشتر مي‌تواند حاصل فضاسازي رسانه‌اي و پرداختن تلويزيون به اين مساله باشد. ممکن است تنها با رسانه‌اي شدن دو سه مورد زورگيري فضاي ذهني جامعه نسبت به اين موضوع تغيير ‌کند ولي اين حس تاييدي بر افزايش نيست و بيشتر ممکن است يک حس القا شده باشد.

 

عضور کميسيون اجتماعي با بيان اينکه بررسي درستي افزايش‌ زورگيري‌ها نياز به تحقيقات و آمارهاي رسمي دارد تصريح کرد: قطعا در صورتي که اين فرض و گزاره درست باشد و شاهد افزايش اين گونه جرم‌ها باشيم حتما مجلس، دولت و قوه‌قضاييه بايد واکنش‌هاي مناسبي را به اين موضوع نشان دهند. اعضاي کميسيون اجتماعي مجلس قطعا اين موضوع را پيگيري خواهد کرد.

 

زورگيري قابل تحمل نيست

 

رحماندوست با تاکيد بر ضرورت از بين بردن نگراني مردم در جامعه افزود: چه اين جرم‌ها بيشتر شده باشد و چه کمتر باز هم بايد پيگيري شود. در جامعه ما يک مورد از اين موارد هم زيادي است. در حال حاضر اگر افزايش هم در زورگيري‌ها نباشد مي‌دانيم که تعداد وجود دارد و اين مسائل کمش هم قابل تحمل نيست. قطعا دست اندرکاران قوه قضاييه و نيروي انتظامي در اين مورد تلاش خواهند کرد و برخورد قاطعانه خواهند داشت.

نظر شما