سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۱
کد خبر: ۵۸۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
عضو کميسون فرهنگي شوراي شهر تهران معتقد است، حضور هنر و به خصوص مجسمه‌ها در فضاهاي شهري به ايجاد فضاي مکث کمک مي‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد مسجد جامعي عصر ديروز در سومين دوسالانه مجسمه هاي شهري اظهار داشت: برگزاري مراسم هاي هنري مانند دوسالانه هاي مجسمه سازي و سمپوزيوم از جمله فعاليت هاي ارزشمند سازمان زيباسازي شهر به حساب مي‌آيد.

وي با اشاره به اينکه پرداختن به هنر موضوع متفاوتي است که تنها با کميت در ارتباط نبوده و به کيفيت زندگي شهري توجه ويژه اي دارد، ادامه داد: حضور هنر و به خصوص مجسمه ها در فضاهاي شهري به ايجاد فضاي مکث در تهران کمک مي کند.


مسجد جامعي با تاکيد بر نياز تهران شلوغ و درگير با انواع آلودگي ها به ايجاد فضاهاي مکث، افزود: بسياري از مجسمه هايي که در فضاهاي شهري قرارگرفته به محلي براي گفت و گو و ملاقات تبديل شده است.

 
عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه در هر کار هنري عنصر زيبايي حرف اول را مي زند، گفت: مجسمه بدون تعريف نسبت با انسان و فرهنگ زيبا نيست و درحقيقت انسان منشاء و هويت سنگ و آهن به عنوان آثار هنري است و از آن به عنوان يک هنر دفاع مي کند.

 
به گفته مسجد جامعي، طبق آنچه در آيين نامه برگزاري دوسالانه مجسمه سازي آمده است، قرار نبود اختيار کار در برنامه هاي مجسمه سازي به عهده مديريت شهري باشد و اين کار به هنرمندان سپرده شده است.

 
او با تاکيد بر اينکه احترام به آيين نامه زماني فراهم مي شود که اساتيد هنرهاي تجسمي داير کننده فعاليت هاي هنري باشند، گفت: در حال حاضر برگزاري بسياري از فعاليت هاي هنري به صورت سفارشي و دستوري انجام مي شود و هنرمندان و اساتيد پيشکسوت در آن حضوري ندارند.

 
عضو فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه ظرفيت هنر از هنرمند نشات مي گيرد، ادامه داد: در فعاليت هاي هنري سازمان زيباسازي شهر تهران فضايي فراهم شده است که مديريت در کنار هنرمندان حضور داشته باشد و هنرمندان نقش اصلي در برگزاري اين برنامه ها را ايفا کنند.

 
مسجد جامعي ابراز اميدواري کرد در سومين دوسالانه مجسمه هاي شهري ظرفيت کارگاه هاي هنري براي حضور هنرمندان افزايش پيدا کند.

هنرمندان پرتلاش ظاهر شوند

 
در ادامه مراسم افتتاحيه دوسالانه مجسمه هاي شهري، سيد مجتبي موسوي، مدير اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران، گفت: سومين دوسالانه مجسمه هاي شهري با آثار زيبايي از هنرمندان، بهتر و قوي تر از سالهاي قبل برگزار مي شود.

 
او با تاکيد بر اينکه برگزاري دو دوره گذشته دوسالانه مجسمه هاي شهري تجربه خوب و موفقي براي سازمان زيباسازي شهر تهران به حساب مي آيد، ادامه داد: تمام تلاش خود را کرده ايم که دوسالانه هاي مجسمه سازي بر اساس برنامه زمانبندي برگزار شود.

موسوي با اشاره به اينکه دوسالانه مجسمه سازي محلي براي تبادل نظر و اطلاعات ميان هنرمندان به حساب مي آيد، افزود: حضور هنرمندان و استقبال آنها از اين موضوع اعتبار قابل قبولي براي هنر شهري به همراه داشته است.

مدير اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران بابيان اينکه صاحبان اصلي فعاليت هاي هنري سازمان زيباسازي شهر تهران، هنرمندان هستند، گفت: اميدوارم هنرمندان در دوره هاي آتي اين فعاليتها و ساخت مجسمه ها براي فضاهاي شهري پرتلاش ظاهر شوند.


برگزاري سمپوزيوم مجسمه سازي با چوب در بهار سال آينده

سعيد شهلاپور، عضو شوراي سياستگذاري و انتخاب آثار دوسالانه مجسمه هاي شهري با اشاره به اينکه به عنوان يک مجسمه ساز زماني که اولين دوره دوسالانه مجسمه هاي شهري برگزار شد، چندان اميدي به ادامه اين موضوع در دوره هاي آتي نداشتم، گفت: کيفيت آثار اجرايي بسيار بهتر از دو دوره قبل شده است.

او با تاکيد بر اينکه از فعاليت هايي که طي 7 سال گذشته از سوي سازمان زيباسازي شهر تهران در حوزه مجسمه سازي شده است، راضي و شاکر هستم، ادامه داد: خوشبختانه مديران و کارگزاران شهرداري جز حمايت، دخالتي در اين موضوع نداشتند.

شهلاپور با تاکيد بر اينکه مديريت شهري از ايده خلاقانه در حوزه هاي هنري نهايت استقبال را مي کند، افزود: در بهار سال آينده سمپوزيوم مجسمه سازي با چوب در ابعاد غيرقابل تصور برگزار خواهد شد که به زودي فراخوان آن اعلام مي شود.


باغ چهاردانگه محفل کارگاهي مجسمه سازان مي شود

او با اعلام اين خبر که باغ بزرگي در چهاردانگه به عنوان کارگاهي براي مجسمه سازان پيش بيني شده است، گفت: دو سوله در اين باغ در اختيار مرکز فعاليت هاي مجسمه سازي قرار خواهد گرفت که با تجهيزات کامل در اختيار هنرمنداني خواهد بود که فاقد کارگاه هستند.

به گفته او اتفاقات سالهاي اخير نشان داده است که جريان مجسمه سازي تهران هر دوره وسيع تر از دور قبل مي شود.

بنابراين گزارش سومين دوسالانه مجسمه هاي شهري، تا آخر دي در نگارخانه برگ برپا خواهد بود.


نظر شما