يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۸۴۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴
سه ايستگاه ميدان وليعصر، فاطمي و تقاطع وصال – آزادي در بخش مياني خط 3 مترو تا اوايل سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

هابيل درويش، مديرعامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» اظهار داشت: امروز بخش مياني خط سه به طول 7 کيلومتر و از چهار راه وليعصر (عج) تا مصلي امام خميني (ره) به بهره‌برداري مي رسد. در اين بخش و در مرحله اول، دو ايستگاه ابتدايي و انتهايي که با خط چهار و يک تقاطع دارند، ‌راه اندازي مي‌شود.

 

وي افزود: سه ايستگاه ميدان وليعصر، فاطمي و تقاطع وصال – آزادي نيز تا اوايل سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد. اکنون سکوي اين ايستگاه‌ها ساخته شده و با بيش از 55 درصد پيشرفت فيزيکي در مرحله تکميل سالن فروش بليت و ايجاد دسترسي در خيابان است.

 

مديرعامل شرکت مترو تهران يادآور شد: خط سه به طول 37 کيلومتر با 28 ايستگاه، در سه فاز از جنوب غرب تا جنوب شرق تهران درحال ساخت است.

 

وي افزود: خط سه از بزرگراه آزادگان در جنوب غربي تهران آغاز و با گذر از بزرگراه‌هاي آيت الله سعيدي و جوانه، به ميدان راه آهن مي‌رسد. سپس در امتداد خيابان وليعصر (عج) به سمت شمال تغيير جهت داده و با عبور از خيابان‌هاي مولوي، قزوين و ميدان منيريه، در ادامه با گذر ازخيابان‌هاي امام خميني (ره) و جمهوري اسلامي به ايستگاه تقاطعي چهار راه وليعصر (عج) در خط چهار و سپس به ميدان وليعصر (عج) رسيده و با عبور از تقاطع خيابان‌هاي وليعصر (عج) و دکتر فاطمي وارد خيابان شهيد بهشتي مي‌شود.

 

درويش ادامه داد: اين خط در راستاي خيابان شهيد بهشتي به ايستگاه تقاطعي شهيد بهشتي در خط يک و سپس به تقاطع خيابان شريعتي و شهيد آيت الله قدوسي رسيده و در ادامه به طرف بزرگراه شهيد صياد شيرازي به سمت شمال تغيير جهت داده و با گذراز بزرگراه شهيد بابايي و ميدان نوبنياد به مناطق ازگل و نياوران منتهي مي‌شود.

 

مديرعامل شرکت مترو تهران گفت: بخش جنوبي اين خط نيز با طول 12 کيلومتر از بزرگراه آزادگان تا چهارراه وليعصر نيز اکنون در حال ساخت است که تا پايان سال و حداکثر ارديبهشت سال آينده به بهره برداري مي‌رسد.

 

وي تصريح کرد: فاز سوم خط سه نيز براساس برنامه ريزي‌هاي انجام گرفته در مرحله اول از خيابان شهيد بهشتي تا تقاطع بزرگراه شهيد بابايي – قائم تا اوايل سال 92 به بهره برداري مي رسد. اين فاز تا سال 93 تکميل مي شود.

 

وي با بيان اينکه در حفاري خط سه مترو تمام روش‌هاي متداول از جمله روش‌هاي کند و پوش( Cut & Cover، ماشين حفار (TBM) و روش اتريشي (NATM) استفاده شده گفت: ساخت مترو در کشور به طور کامل بومي شده است. چنانچه همه خطوط و از جمله خط سه مترو توسط متخصصان و کار‌شناسان ايراني در حال احداث است.

 

وي اظهار داشت: اين خط با سرفاصله حرکت دو دقيقه ظرفيت جابجايي 45 هزار مسافر در ساعت در هر جهت را دارد که اين امکان نيازمند 60 قطار است.

نظر شما