دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۸۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
بهره‌برداري از مرکز تئاتر حرفه‌اي خاوران در دهه فجر /
شهردار تهران به تطهير مکانيزه اموات در يکي از شهرهاي کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار شهر ، دکتر محمد باقر قاليباف امروز در مراسم بهره برداري از 7 کيلومتر بخش مياني خط سه مترو تهران اظهارداشت: امروز با وجود تمام مشکلات و سختي‌ها 150کيلومتر خط مترو در 200 جبهه کاري در دست ساخت قرار دارد که حاکي از مجاهدت شبانه روزي و تلاش مديريت شهري براي توسعه حمل و نقل عمومي است.

 

  

شهردار تهران افزود: در بخش‌هاي ديگر نيز چنين روندي حاکم است ، چنانچه زماني اگر قرار بود 5 کيلومتر بزرگراه در تهران احداث شود، مدت‌ها زمان مي‌برد و مشکلات زيادي براي مردم ايجاد مي‌شد ، اما اکنون بزرگراه امام علي به طول 27 کيلومتر از رسالت تا حرم امام خميني (ره) در حال ساخت است و اين پروژه تاکنون بالغ بر 67 درصد پيشرفت داشته است.

 

وي ادامه داد: براي اجراي اين پروژه بيش از 10 هزار واحد مسکوني در مناطق کاملا محروم تملک شده است تا بتوانيم با احداث اين بزرگراه گامي در راستاي توسعه شهر به ويژه مناطق محروم‌تر برداريم. بزرگراه امام علي(ع) شامل 14 خط است که 6 خط آن کندرو و به دسترسي‌هاي محلي اختصاص دارد و هشت لاين مسير بزرگراهي و تندرو است.

 

قاليباف با بيان اين که محدوده شرقي تهران نسبت به غرب محروم تر است ، گفت : اين پروژه مي‌تواند گامي براي توسعه و پيشرفت مناطق شرقي تهران باشد.

 

وي با اشاره به پروژه هاي عمراني ديگر تهران مانند تونل و بزرگراه صدر ـ نيايش و بزرگراه آزادگان گفت: شهر تهران در حوزه عمراني از پروژه هاي کوچک و محلي گرفته تا پروژه هاي بزرگ، در مسير خود قرار گرفته و همه چيز بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته پيش مي رود . در ساير حوزه ها مانند خدمات شهري، فضاي سبز و مواردي از اين دست هم مسير کاملا مشخص و کارها بر اساس برنامه ريزي صورت مي گيرد.

  

اعتراض شهردار تهران به تطهير اموات به صورت مکانيزه

 

شهردار تهران با اشاره به افتتاح مجتمع عروجيان در بهشت زهرا (س)، گفت: اين مجتمع بزرگترين مرکز براي تطهير متوفيان با رعايت تمام مسائل شهري ايجاد شده است.

 

قاليباف با انتقاد از تطهير اموات به صورت مکانيزه در يکي از شهرهاي کشور، تصريح کرد: اين در فرهنگ و مکتب ما توصيه نشده و اگرچه من حق دخالت در مسائل شرعي را ندارم، اما به لحاظ روحي و عاطفي و انساني اين کار با فرهنگ ما سازگاري ندارد. حال ما محيطي را در بهشت زهرا فراهم کرده ايم که اگر خانواده اي تصميم بگيرند عزيز فوت شده شان را خود تطهير کنند، اين امکان برايشان فراهم باشد.

 

در دل مردم باشيم

 

وي در ادامه با بيان اينکه همه افتخار انقلاب ما اين است که عقبه و عمق استراتژيک آن نه در توان هسته‌اي و نه توان نظامي بلکه قلب مردم است، افزود: تا زماني که در دل مردم هستيم و مردم با همه وجود پاي انقلاب ايستاده اند، اين انقلاب محکم در برابر دشمنان ايستاده، ما نيز در شهرداري تهران تلاش مي کنيم اين نهاد غيردولتي بر بستر مردم قرار بگيرد.

 

وي تصريح کرد : 374 محله تهران هم اکنون 374 هيات امناي محلي دارد که بر اين اساس مردم خود مي توانند مدير محله شان را انتخاب کنند . ما آسفالت کردن خيابان را تنها رسالت خود نمي دانيم، رسالت اصلي ما اين است که سطح آگاهي مردم را بالا ببريم تا مردم حقوق خود را به درستي مطالبه کنند و در آن صورت است که شکوفايي و ارتقاي کيفيت زندگي را در بعد مادي و معنوي مشاهده خواهيم کرد.

 

مرکز تئاتر حرفه‌اي خاوران دهه فجر به بهره‌برداري مي رسد

 

شهردار تهران با بيان اينکه در حوزه فرهنگي در شهر تهران اقدامات گسترده‌اي صورت گرفته است، گفت: بالغ بر پنج ميليون متر مربع فضاهاي فرهنگي فاخر و تاثيرگذار در سطح ملي که با پروژه هاي فراملي قابل رقابت است، احداث شده است. چنانچه در محدوده خاوران، سالن تئاتري در دست ساخت و تکميل قرار دارد که اين مجموعه در خاورميانه در دهه فجر به بهره برداري مي رسد.

وي ادامه داد: همچنين توجه به حوزه آسيب هاي اجتماعي از مهم ترين اولويت هاي مديريت شهري است، چراکه ما واقعا موضوعاتي را زير پوست شهر داريم که نبايد لحظه اي از آن غفلت شود و همه تلاش ما توجه به اين موضوعات است.

قاليباف در ادامه ، با بيان اينکه امروز مديريت شهري بر بستر پيشرفت توام با توجه به عدالت اجتماعي در حال حرکت است، گفت : سعي مي کنيم در تمام کارها تکيه مان بر خرد جمعي باشد و امور شهر را با همفکري پيش ببريم.

 

شهروندان دعا کنند

 

وي افزود: البته ادعا نداريم که ضعفي نداريم و کارهايمان در شان مردم است، همچنين ادعا نداريم طوري کار مي کنيم که فرداي قيامت مديون شهدا نباشيم، اما بيش از اين هم توان و بضاعت نداريم و در اين زمينه دست نياز به سوي شهروندان دراز مي کنيم تا اگر مي توانند ما را کمک کنند و اگر نمي توانند دعايمان کنند.

 

شهردار تهران در پايان با تاکيد بر اين که مهمترين چالش شهر تهران آلودگي هواست ، گفت : ما در شهر يک چالش داريم و آن هم آلودگي هوا و صداست ، چنان چه اگر اين معضل را حل کنيم بقيه مشکلات هم حل مي شود، و در اين ميان بخشي از کارها و اقدامات برعهده شهرداري و بخشي برعهده دولت است که اگر همکاري هاي لازم صورت گيرد اين معضل قابل حل خواهد بود.

نظر شما