دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۸۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
واکنش مشاور معاون شهردار به اظهارات استاندار:
مشاور معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار تهران در امور محيط زيست گفت: مگر کارگروه کاهش آلودگي هوا صورتجلسه دارد که ما آن را امضا بکنيم.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، وحيد نوروزي در وب سايت شخصي خود در واکنش به اظهارات اخير استاندار تهران در مورد آلودگي هوا، ضمن بيان برخي نکات جالب توجه درباره جلسات کارگروه آلودگي هوا و کميته مواقع اضطرار، تصريح کرده است: اين روزها تمايل ندارد در بحث آلودگي هوا وارد فاز بحث و جدل شود اما اين انتظار وجود دارد که اينگونه اظهارات بيان نشود.

  

نوروزي در اين مطلب به سانسور اظهاراتش در صورت جلسه کارگروه آلودگي هوا اشاره کرده است. صورت جلسه اي که به گفته وي تنها صورت مذاکرات است و يکي دو هفته بعد از جلسات براي اعضا ارسال مي شود.

 

وي با بيان اينکه صورتجلسه‌اي با عنوان آب پاشي و مه پاشي امضا نکرده‌ايم، آورده است: اصلا مگر کار گروه کاهش آلودگي هوا صورتجلسه دارد که ما آن را امضا بکنيم؟

 

نکته قابل توجه ديگر در اين يادداشت مربوط به تصميم تعطيلات اخير تهران به دليل آلودگي هوا است. مشاور معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار تهران در امور محيط زيست اظهار داشته است: اعضاي کميته اضطرار چهار ساعت قبل از تشکيل جلسه از طريق رسانه هاي گروهي متوجه شوند تصميم به تعطيلي گرفته شده و جلسه هم يک طرفه لغو شده است.

 

 

در ادامه متن کامل اين مطلب مي‌آيد:

 

وقتي نماينده شهرداري تهران نمي‌خواهد حرف بزند …!

 

امروز در خبرگزاري فارس ديدم که استاندار محترم تهران از اظهارات اخير شهردار محترم تهران در مورد طرح زوج و فرد کردن تردد خودروها و آب پاشي و مه پاشي و…عصباني شده و مصاحبه مفصلي انجام داده اند.

 

ايشان در بخشي از صحبتهايشان گفته اند:

 

“تمام مصوبات کارگروه کاهش آلودگي هواي شهر تهران به رويت و امضاي نمايندگان تام الاختيار شهردار تهران رسيده است و تقريباً در تمامي جلسات کاهش آلودگي هواي شهر تهران و کميته مواقع اضطراري نمايندگان شهرداري نيز حضور داشته اند.

 

استاندار تهران بيان داشت: کافي بود آقاي قاليباف از نمايندگان خود درباره اقدامات اساسي و بلند مدتي که براي کاهش آلودگي هواي تهران انجام شده است، سوال مي‌کرد و لازم نبود خودشان را عصباني کنند که….“

 

با توجه به اينکه من و جناب رشيدي نماينده شهرداري تهران در جلسات کميته اجرايي کاهش آلودگي هوا و کارگروه کاهش آلودگي هواي استانداري تهران بوده ايم قاعدتا حرف هاي بسياري دارم که به نظر مي رسد در اين شرايط گفته نشود بهتر است …

 

جناب تمدن که انصافا در معدود جلسات کارگروه که تشريف مي آورند و نسبت به ما هم هميشه اظهار لطف مي فرمايند، دقت کنند وقتي اينگونه مي گويند که به شهردار تهران اطلاعات غلط مي دهند يا مصوبات به امضاي نمايندگان شهرداري مي رسد بايستي در مورد صحت مطالب گفته شده و پاسخ احتمالي، بيشتر تامل کنند.

 

به قول خودشان دعوا و جار و جنجال که دردي از مردم دوا نمي کند. اين روزها تمايل ندارم در بحث آلودگي هوا وارد فاز بحث و جدل شوم ولي انتظار هم دارم که اينگونه اظهارات بيان نشود. در اين شش سال حداقل يادم نمي آيد صورتجلسه اي با عنوان آب پاشي و مه پاشي و … را امضا کرده باشم. اصلا مگر کارگروه کاهش آلودگي هوا صورتجلسه دارد که ما آن را امضا بکنيم يا خير؟!

 

آنچه که يکي دو هفته بعد از جلسات براي ما ارسال مي شود صورت مذاکرات است که به لطف دبيرخانه کارگروه درصدي اظهارات من به عنوان يکي از نمايندگان شهرداري سانسور مي شود و هيچ گاه ثبت نمي گردد. در مورد اقدامات و مصوبات کميته اضطراري آلودگي هواي تهران هم سخني نگويم که بهتر است. اگر قرار باشد به عنوان مثال در تعطيلي اخير شهر تهران، اعضاي کميته اضطرار چهار ساعت قبل از تشکيل جلسه از طريق رسانه هاي گروهي متوجه شوند که تصميم به تعطيلي گرفته شده و جلسه هم يک طرفه لغو شده است، باز انتظار دارند سخني بگوييم؟!

 

اما سخن آخر: حرف در اين مورد بسيار زياد است ولي به نظر مي رسد سخني گفته نشود بهتر است. دوستانم را به صبر و آرامش دعوت مي کنم تا دست به دست هم دهيم و غول آلودگي هوا را از پاي در آوريم. هدفمان را به خدمت بيشتر به شهروندان متمرکز کنيم. باور کنيد اين حرف ها جز اينکه ذهن مردم را به هم بريزد عايدي ديگري ندارد.

 

نظر شما