دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۹
کد خبر: ۵۸۵۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: دومين نمايشگاه تخصصي کودک و نوجوان پس از ماه صفر برگزار مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در شوراي راهبري کودک و نوجوان گفت: دومين نمايشگاه تخصصي کودک و نوجوان بعد از اتمام ماه صفر باهمکاري نهادهاي علمي و انجمن هاي تخصصي فعال در حوزه کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

 

ايازي با اشاره راه‌اندازي موزه بازي و اسباب‌بازي در پايتخت افزود: با پايان مرحله مطالعاتي راه‌اندازي اين موزه، مکان اجراي طرح در منطقه 12 جانمايي شده‌است و به زودي مقدمات راه‌اندازي آن انجام خواهد شد.

 

وي تصريح کرد: موزه نيم قرن کودکي در کاخ سعد آباد، کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، کاخ گلستان و سراي سعدالسلطنه در شهرستان قزوين به عنوان موزه اسباب‌بازي در کشور شناخته‌ شده هستند و مديريت فرهنگي شهر منطبق با رويکردهاي کلان خود در حوزه کودک و نوجوان نسبت به راه اندازي اين موزه در تهران اقدام مي کند.

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره اجراي پروژه پارک آموزش کودک گفت: بوستان ولايت به عنوان مکان اجراي اين طرح انتخاب شده است و در صورت تامين اعتبار مقدمات اجراي آن از سال آينده آغاز خواهد شد.

 

ايازي از راه اندازي دهکده کودک توانمند ايراني خبر داد و افزود: بررسي کارشناسي ساخت شهرك آموزشي كودكان متناسب با شاخص هاي فرهنگ ديني و ملي براي توسعه فرهنگ شهروندي در کودکان شهر تهران آغاز شده است.

 

وي تاکيد کرد: با توجه به اين که بيش از يک ميليون نفر از جمعيت پايتخت در گروه سني 0تا 14 سال قرار دارد و همچنين در راستاي اجراي مصوبه شهر دوستدار کودک، شوراي اسلامي شهر نسبت به تشکيل شوراي راهبري کودک و نوجوان اقدام کرده است. اين شورا با بهره‌گيري از نظرات کارشناسان و فعالان عرصه‌هاي علوم تربيتي، روانشناسي و علوم اجتماعي تا کنون اقدامات مثبتي نظير راه اندازي خانه‌هاي اسباب‌بازي، توليد محصولات آموزشي، توسعه ساختار آموزشي محلات، برگزاري نمايشگاه و جشنواره‌هاي تخصصي همچنين تدوين بسته آموزشي خانه‌هاي اسباب بازي و علم زندگي انجام شده است.

 

ايازي ادامه داد: باتوجه به چشم‌انداز و وظايف اداره‌کل آموزش‌هاي شهروندي در تير سال جاري اجراي مصوبه شهر دوستدار کودک به عهده اين اداره‌کل قرار گرفت و از آن زمان تا کنون با تاسيس 46 خانه اسباب بازي تعداد خانه‌هاي اسباب بازي فعال در محلات به 286 خانه رسيده‌است. اين آمار نشان از اهتمام ويژه مديريت شهري نسبت به آموزش کودکان و نهادينه کردن فرهنگ مشارکت جويي در اين قشر دارد.

 

وي گفت: طرح راه اندازي خانه اسباب‌بازي کودکان معلول نيز در دستور کار شهرداري تهران قرار گرفته است.

نظر شما