دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۸۶۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بارخبرداد:
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بار گفت: شهرداري تهران در معرفي و فرهنگ سازي محصولات کشاورزي طبيعي و ارگانيک در کشور پيشرو بوده و تنها نهادي است که قدم هاي عملي براي اجراي تحقق اين سياست‌ها برداشته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران حسين صفايي با اشاره به برگزاري پنجمين نمايشگاه عرضه محصولات کشاورزي طبيعي و ارگانيک که 5 دي در محل دائمي نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري برگزار مي شود اظهار داشت: طبق مصوبه شوراي شهر تهران در پايان سال 88 ، سازمان ميادين ملزم شد نسبت به ارتقاء محصولات عرضه شده برنامه هايي را اجرا کند که برگزاري نمايشگاه سالانه محصولات ارگانيک از جمله اين برنامه هاست.

 

وي افزود: تا زمان ابلاغ مصوبه شوراي شهر تهران ، هيچ نمايشگاهي در کشور براي معرفي ، عرضه و فرهنگسازي در خصوص محصولات طبيعي و ارگانيک در کشور شکل نگرفته بود که خوشبختانه اين مصوبه مبنايي شد که شهرداري با راهبرد توجه به سلامت محصولات و سلامت مصرف کننده اين اقدامات را انجام دهد.

 

صفايي يادآور شد: دربرنامه چشم انداز جمهوري اسلامي که از طرف مقام معظم رهبري ابلاغ شده ، به اين مساله تاکيد شده است. همچنين در برنامه‌هاي توسعه اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي کشور به ويژه در بخش هايي از برنامه پنجم که در حال اجراست ، وزارت جهاد کشاورزي ملزم به گسترش اراضي تحت کشت محصولات ارگانيک و طبيعي شده است. همچنين هيات وزيران نيز مصوبه اي در اين خصوص داشته که در آن براي سازمان ميادين جايگاهي در اين طرح مشخص شده و در واقع اين سازمان قدم هاي عملي براي اجراي اين سياست ها  برداشته است.

 

مديرعامل سازمان ميادين با اشاره به حضور 100 شرکت فعال در توليد محصولات طبيعي و ارگانيک در اين دوره نمايشگاه خاطرنشان ساخت : سازمان ها و انجمن هاي مرتبط دولتي و مردم نهاد ، در انتخاب فعالان توليد کننده ، غربال و انتقال آنها به نمايشگاه ما را همراهي کردند.

 

صفايي نمايشگاه مذکور را تنها نمايشگاه محصولات ارگانيک در کشور خواند و اظهار داشت : حمايت از توليد کنندگان محصولات طبيعي و ارگانيک و فرهنگسازي بين مردم ،از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است که با توجه به قرار داشتن کشور در اولين سال هاي توليد اين محصولات ، لازم به کمک دستگاه هاي متولي براي شناشاندن بيشتر آن درميان مردم است.

 

وي با تاکيد بر اينکه شهرداري تهران باني اولين نمايشگاه محصولات کشاورزي طبيعي و ارگانيک در کشور است خاطرنشان ساخت : سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران ، بزرگترين شبکه عرضه مواد غذايي در کشور است و طبيعتا مسووليت سنگيني دارد که بايد از ظرفيت هاي خود براي تبليغ و ترويج اين گروه از محصولات استفاده کند.

 

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار در خصوص تاثير برگزاري اين نمايشگاه در ميزان توليدات آن گفت : تاثير اين نمايشگاه بسيار مشهود است. از بعضي توليدکنندگان براي حضور در بازارهاي ميادين دعوت کرديم که آنها اظهار داشتند در حاشيه برگزاري نمايشگاه ، مشتريان خود را پيدا کرده اند.

 

صفايي به قدم بعدي اين سازمان در خصوص محصولات ارگانيک اشاره کرد و افزود: راه اندازي سيستم گسترده عرضه محصولات ميوه و تره بار طبيعي و ارگانيک داراي گواهينامه در سطح شهر ، قدم دوم ما خواهد بود.

 

وي اظهار داشت: وزارت بهداشت ، سازمان حفظ نباتات و دفع آفات کشور ، سازمان محيط زيست ، موسسه ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ، سازمان نظام کشاورزي و منابع طبيعي کشور ، انجمن ارگانيک ايران ، دانشکده علوم طبيعي دانشگاه شهيد بهشتي ، جامعه گياهان دارويي کشور و.. از جمله دستگاه هايي هستند که سازمان ميادين را در برگزاري اين نمايشکاه ياري مي رسانند.

نظر شما