شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۸۶۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
گزارش شهر از آخرين وضعيت آلودگي هوا/
شاخص کيفيت هواي تهران امروز با بهبودي شرايط جوي به شرايط سالم برگشت.

به گزارش گروه مديريت شهري شهر ، شاخص کيفيت هوا امروز 69 در حد استاندارد و در شرايط سالم است.اين شاخص روز گذشته با PSI 106 در شرايط ناسالم و هشدار بود.

 

بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاههاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت تمام آلاينده ها نسبت به روز گذشته در همين ساعت کاسته شده است.

 

به اين ترتيب ميانگين غلظت کليه آلاينده ها به غير از ايستگاه شادآباد به لحاظ آلاينده ذرات معلق کمتر از ده ميکرون و ايستگاههاي پارک قائم و شهرداري منطقه 15 به لحاظ آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون در ساير ايستگاهها در حد مجاز بوده و شاخص کيفيت هوا هم اکنون در شرايط سالم است.

  

گزارش هواشناسي حاکي از آسماني صاف و غبار صبحگاهي است. به اين ترتيب انتظار ميرود شاخص کيفيت هوا تا ساعات ظهر به غير از مناطق پرتردد و شلوغ در ساير نقاط شهر در شرايط سالم باقي بماند.

 

افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس، تشديد بيماري قلبي و ريوي ، مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماريهاي قلبي، ريوي و افراد مسن، اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون در شرايط ناسالم براي گروههاي حساس است.

 

براي گروههاي حساس افراد مبتلا به بيماري‎هاي قلبي و ريوي ، سالمندان و کودکان در مناطق ناسالم توصيه مي شود، فعاليت هاي طولاني مدت در فضاي باز را کاهش دهند.

نظر شما