يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۸۷۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
مدير کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران مطرح کرد:
مدير کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران در جمع معاونان حمل و نقل و ترافيک مناطق با تأکيد بر مشارکت موثر شهروندان در اداره شهر گفت: در رويکرد تبديل شهرداري از سازماني خدماتي به نهادي اجتماعي، توسعه پايدار با تأکيد بر نقش کليدي آموزش شهروندي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، ابوالفضل رفيع افزود: اختصاص حدود 60 درصد از بودجه شهرداري تهران به حوزه ترافيک و زيرساخت‌هاي ترافيکي، نشان دهنده اهميت موضوع ترافيک نزد مديريت شهري است.

 

وي با اشاره به اين که در جامعه شناسي ارتباطات بايد از مجموعه‌هاي ارتباطي استفاده کنيم، اظهار کرد: در صورت استفاده از چنين مجموعه‌هايي، پيام مورد نظر از اثربخشي بالاتر و ماندگاري بيشتري برخوردار خواهند بود. رفيع با تأکيد بر اقدامات رو به تحول در زمينه آموزش و فرهنگ‌سازي ترافيک، تصريح کرد: احداث و توسعه پارک‌هاي آموزش ترافيک اقدام مفيدي بوده که در آن فعاليت‌ موثري جهت آموزش ترافيک و انتقال مفاهيم ترافيکي به کودکان انجام مي‌شود.

  

وي در ادامه در خصوص مجموعه جشنواره‌هاي مشکات که از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران برگزار مي‌شود، اعلام کرد: اين جشنواره از طريق خانه‌هاي علم و زندگي در 374 محله شهر تهران به مورد اجرا در مي‌آيد.

 

رفيع ايجاد تحول جدي در آموزش شهروندي به موازات ساير تحولات شهري را مورد تأکيد قرار داد و اضافه کرد: جشنواره مشکات و جشنواره‌هاي ديگري که شهروندان در آن‌ها مشارکت فعال دارند، در اين راستا برنامه‌ريزي شده و به اجرا در مي‌آيند.

 

وي آفرينش آثار هنري و توليد محصولات فرهنگي و انجام فعاليت‌هاي کارگاهي و ميداني را از جمله فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده در قالب جشنواره مشکات بر شمرد و گفت: شهروندان با ارسال آثار خود تا کنون حضور چشمگيري در اين جشنواره داشته‌اند.

 

مدير کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران در پايان خاطرنشان کرد: حوزه حمل و نقل و ترافيک در جشنواره مشکات از اهميت و جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و از اين رو نخستين محور اين جشنواره موضوع حمل و نقل و ترافيک است.

نظر شما