شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۸۷۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
سخنگوي مرکز مبادلات ارزي گفت: ميزان عرضه ارز به طور قطع افزايش خواهد يافت و بازار غيررسمي نيز جمع مي‌شود، ضمن اينکه از نظر بانک مرکزي، هم اکنون علي‌رغم وجود شبکه صرافي‌هاي مجاز، راهبري بازار ارز به دست بانک مرکزي است.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، سخنگوي مرکز مبادلات ارزي، وضعيت ارزي کشور در زمستان امسال را همراه با تقويت بردار عرضه نسبت به تقاضا دانست و گفت: هم‌اکنون علي‌رغم وجود شبکه صرافي‌هاي مجاز، راهبري بازار ارز به دست بانک مرکزي است.

 

صمد کريمي در خصوص پيش‌بيني وضعيت نرخ ارز در زمستان سال جاري گفت: مرکز مبادلات ارزي کشور در راستاي مديريت نرخ ارز در زمستان سال جاري، در يک دامنه مشخص و محدود، با سطح اعتماد بالا رفتار خواهد کرد.

 

سخنگوي مرکز مبادلات ارزي افزود: با توجه به اينکه برآورد تقاضاي ارز در مرکز مبادلات ارزي کاملا مشخص است، بانک مرکزي براساس اصول حرفه‌اي، پيش‌بيني‌هاي لازم را براي گروههاي کالايي 3 تا 7 مشخص کرده است.

 

وي تصريح کرد: بر اين اساس، با توجه به مشخص بودن بردار تقاضا، عرضه ارز نيز از سوي بانک مرکزي شکل مي‌گيرد و به همين دليل پيش‌بيني مي‌شود در زمستان سال جاري، اولويت بانک مرکزي تقويت جانب عرضه نسبت به عملکرد سه ماهه قبلي است.

 

کريمي در پاسخ به اين سئوال که قرار بود مرکز مبادلات ارزي، راهبري بازار ارز را به عهده گيرد، خاطرنشان کرد: ميزان عرضه ارز به طور قطع افزايش خواهد يافت و بازار غيررسمي نيز جمع مي‌شود، ضمن اينکه از نظر بانک مرکزي، هم اکنون علي‌رغم وجود شبکه صرافي‌هاي مجاز، راهبري بازار ارز به دست بانک مرکزي است.

 

وضعيت نرخ ارز در صرافي‌هاي واقع در ميدان فردوسي تا چهارراه استانبول در دو روز اخير غيرعادي شده و نيازمند نظارت مستمر دستگاه‌هاي ذيربط است.

نظر شما