شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۸۷۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
نائب رييس شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با شهر خبرداد:
نائب رييس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: در جلسه علني 12دي شورا،تحليلي علمي و قانوني از عواقب جدايي ري و شميران از تهران ارائه مي‌دهم.

حسن بيادي در گفت و گو با خبرنگار مديريت شهري شهر، پيرامون جدايي ري و شميران از تهران و ماهيت نامه اي که در اين مورد در جلسه علني شوراي شهر ارائه مي دهد، گفت: روز 12 دي در شورا  تحليلي علمي و قانوني در مورد جداسازي ري و شميرانات از تهران ارائه مي دهم.اين نامه با نامه اي که پيرامون جدايي ري از تهران سابقا در شورا قرائت کردم مشابه است و در آن از عواقب جدايي ري و شميرانات از تهران سخن خواهم گفت.


نائب رييس شوراي اسلامي شهر تهران افزود: روز گذشته در راديو گفت‌وگو با تمدن استاندار تهران گفت و گوهايي با محوريت اين موضوع داشتيم.

 

مباحث حقوقي اموال شهرداري راه و چاه دارد

 

بيادي در مورد ماهيت بحث هاي حقوقي که استاندار پيرامون جدايي ري از تهران بيان کرده بود خاطرنشان کرد: اين بحث ها به معني بررسي اين موضوع از منظر حقوقي است که آيا اين جدايي مشکلي ايجاد مي کند يا خير اين به معني مذاکره با شهرداري و يا شوراي شهر پيرامون اموال شهرداري نيست، زيرا اگر قرار باشد اين جدايي صورت گيرد مباحث حقوقي مربوط به اموال شهرداري راه و چاه دارد و قابل حل است.

 

بيادي: انشاالله جدا نمي شود

 

نائب رييس شوراي شهر با بيان اين که مجلس در حال کار بر اين موضوع است و ما نيز همچنان پيگيري مي کنيم تاکيد کرد: نا اميد نيستم و انشاالله اين جدايي صورت نمي گيرد.

 

چمران: تا هفته ديگر جدا مي شود

 

روز گذشته بيادي در شوراي شهر از مهدي چمران رييس جلسه درخواست کرد تا درباره جدايي ري و شميرانات از تهران صحبت كند اما چمران به علت کمبود وقت با اين امر مخالفت کرد و بيادي در پاسخ گفت: جلسه علني هفته آينده در اين باره صحبت مي‌كنم.

 

چمران نيز بلافاصله پاسخ داد:‌ البته اگر تا هفته آينده شميران از تهران جدا نشده باشد، صحبت كنيد.

 

بيادي نيز تصريح کرد: پيش بيني من درست از آب درآمد و آقايان بعد از ري، به سراغ شميرانات رفتند اما من همچنان حرف خودم را با مردم مي‌زنم.

 

گفتني است چندي پيش مرتضي تمدن استاندار تهران اعلام کرده بود :" برنامه‌اي که از قبل براي استقلال ري مشخص شده بود، کماکان به قوت خود باقي است و وقفه به وجود آمده به علت تغيير قانون نيست، بلکه شيوه اجراي آن را تغيير داده‌ايم تا سازماندهي مشخصي براي اين کار صورت بگيرد که پس از استقلال ري بار حقوقي به همراه نداشته باشد. در حال حاضر برنامه‌اي براي جدايي شميرانات از تهران نداريم و برنامه اول دولت تمرکز بر استقلال ري است. "

نظر شما