شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۸۸۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
شهردار تهران اظهارداشت: 9 دي يک مناسک سياسي براي داعيه داران انقلاب اسلامي است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران محمد باقر قاليباف امروز در مراسم «ميثاق امت با ولايت» در باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به واقعه عاشورا اظهارداشت:  حسين ابن علي (ع) را منافقان ، کوردلان و منحرفين ، تحت نام اسلام در روز عاشورا به شهادت رساندند و احساسشان اين بود که اگر اين نصف روز جنگ را تمام کنند موضوع را تمام کرده اند اما وقتي حادثه عظيم عاشورا اتفاق افتاد به گفته امام (ره) "خون بر شمشير پيروز شد " و يا "مقتول بر قاتل پيروز شد" . اين تعبير حضرت امام خميني (ره) در مورد عاشوراي حسيني بود.

 

وي ادامه داد : وقتي کاروان امام حسين (ع) حرکت خود را آغاز کرد ، نهضت شروع شد. با کشته شدن آن حضرت تداوم پيدا کرد و در اربعين حسيني واقعه عاشورا تحليل و ارزيابي شد ، تا همه بدانند در حادثه عاشورا چه شد که اين اتفاق افتاد.

 

شهردار تهران تصريح کرد : نفس اربعين در اين است که حادثه عاشورا را تحليل کنيم و بدانيم کربلا تا تاريخ بشر ادامه دارد ، محل زيارت ها و تحليل حادثه عاشورا است و بيان مي کند که چگونه فتنه انگيزها رسوا مي شوند.

 

وي با تاکيد بر اين که يک جامعه اسلامي بايد به درستي فهم کند که چگونه از ولايت جدا نشود گفت: جدا شدن از ولايت فقط اين نيست که پشت سر ولايت حرکت نکنيم بلکه جلوتر و يا با فاصله از ولايت نيز نبايد حرکت کرد .

 

شهردار تهران با بيان اين که در واقع امام حسين(ع) توسط فتنه انگيزها به شهادت رسيد گفت: البته آن توده‌هايي که در حادثه عاشورا وجود داشتند با سران فتنه قابل مقايسه نيستند.

 

قاليباف اظهار کرد:  همه آن هايي که دل در گرو محرم و صفر دارند بايد بدانند که انقلاب ما ريشه در نهضت امام حسين(ع) دارد و بايد درک دقيقي از اين موضوع داشته باشيم .ما بايد بدانيم که کربلا يک نمايشگاهي از معنويت و معرفت بود.

 

 

 9دي يک مناسک سياسي براي داعيه داران انقلاب اسلامي است

 

وي افزود: امروز هم بايد بدانيم که همان منحرفين و فتنه گرها با روش هاي مختلف و ابزار مختلف به دنبال اين هستند که بيايند عقلانيت، ديانت و ولايت ما را از ما بگيرند و اگر اين فتنه گران عقلانيت، ديانت و ولايت ما را بگيرند و بر اين موضوعات فائق آيند به اهداف خود دست مي يابند.

 

وي عنوان کرد: به نظر من يکي از مهم ترين ويژگي‌هاي 9 دي ، که نبايد آن را در تاريخ انقلاب مان فراموش کنيم اين است که در کنار وقت شناسي و دشمن شناسي مي توان گفت 9 دي يک مناسک سياسي براي داعيه داران انقلاب اسلامي است.

  

تنها با شعار نمي‌شود کارها را درست کرد

  

شهردار تهران تصريح کرد: با اين موضوع نبايد شعاري برخورد کرد. نه اينکه شعار خوب نيست ، حتما شعار مهم است و ما در جبهه از شعار ، روحيه حماسي و عاطفي بهره مي جستيم اما در کنارش عقلانيت، تدبير، گذشت، ايثار، مهرباني و توکل هم بود . تنها با شعار نمي شود کارها را درست کرد.

 

وي گفت : وقتي ما نگاه مي کنيم که چگونه بايد در چنين فتنه‌هايي پيروز شد ، ياد فرموده‌هاي امامان معصوم(ع) مي افتيم که به ما ياد دادند در اين مواقع ولايت و اطاعت از ولايت نسبت به بقيه واجبات جلو تر است و طبيعتا دشمن هم به اين موضوع توجه کرده و عمود خيمه را نشانه مي گيرد که موضوع را به زعم باطل خود حل کند. ما بايد در اين موضوع دقيق و عميق عمل کنيم تا آن را به درستي حل کنيم.

 

قاليباف تصريح کرد: وقتي به مسائل سياسي نگاه مي‌کنيم همان گونه که امام راحل فرمودند ، در حوادث سياسي و حوادث اين چنيني بعضي افراد هستند که در عالم سياست از مکر و حيله استفاده مي‌کنند مانند بسياري از سياست مداران در دنيا . برخي در اين حوادث بده و بستان مي کنند مانند بعضي جريان هاي سياسي و افرادي که امروز هم در کشورمان هستند و تنها نوادري پيدا مي شوند که با فرهنگ حسيني و فرهنگ عاشورايي در حوادث سياسي ، فدايي و اعتقادي عمل مي کنند که نتيجه اش مي شود پيروزي مقتول بر قاتل و نه آناني که مکر سياسي مي کنند و نه گروه هايي که بده و بستان مي‌کنند.

 

فتنه سايه به سايه همراه ما مي آيد

 

وي خاطر نشان کرد: امروز بعد سه سال وقتي بر مي‌گرديم و به حوادث سال 88 نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم که چه کساني مکر سياسي کردند، چه کساني بده و بستان سياسي کردند. شايد حتي در سالگرد اول 9دي هم اين مسائل اين گونه که امروز باز شده است باز نشده بود و نمي توانستيم مثل امروز با صراحت به جامعه نگاه کنيم. چون امروز آن حوادث طي شده است . امروز ما در يک مقطع حساس هستيم و مطمئن باشيد اين فتنه ها تمام شدني نيست تا زماني که ما در مسير عاشورا حرکت مي کنيم، فتنه سايه به سايه همراه ما مي آيد و روزي دشمنان ما دست از سر ما بر مي دارند که در مسير عاشورا حرکت نکنيم و به تعبير حضرت امام که فرمودند هنگامي در کارهايتان شک کنيد ، که مورد حمايت دشمنانتان قرار گرفته ايد.

 

رسوايي جوفروشاني که گندم نمايي مي‌کردند

 

 

شهردار تهران افزود: امروز وقتي نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم که افرادي از 2 سال يا 3 سال قبل ، البته نه اين که از قبل نبودند بلکه امروز بر ملا شدند که جو فروشي مي‌کنند اما گندم نمايي . در دلشان چيز ديگري است اما در شعار حرف ديگري مي زنند.

 

وي ادامه داد : اين افراد نمي توانند انقلاب را با شعار هاي ضد انقلابي شان از مسير خارج کنند . آن ها وقتي مي خواهند حق و باطل را با هم قاطي کنند و باطل را در جاي حق بگذارند راهي جز تهمت زدن، دروغ گفتن، دو پهلو حرف زدن، انگ زدن و در بده و بستان ها قرار دادن، ندارند . اين اتفاقات بايد بيافتد . فضا را بايد گل آلود کنند تا به اهدافشان دست يابند.

 

قاليباف تصريح کرد: آنان کساني هستند که خودشان سواره رو انقلاب شده اند و خودشان را صاحب انقلاب مي دانند. امروز اگر نگاه کنيم مي بينيم‌شان . مي بينيم که چگونه دين فروشي مي کنند . در ظاهر شعار انقلابي مي دهند اما کاملا غير انقلابي حرکت مي کنند.

 

هدف جريان انحرافي و فتنه يکي است

 

وي با اشاره به جلسه 4 تيرماه سال 88 که در سالن برج ميلاد برگزار شد گفت: اگر ياد همکارانم باشد در آن جلسه که قبل از فتنه بود و هنوز بيان فتنه و شناخت اين جريان درست و دقيق روشن نبود يک تحليل به دوستان و همکارانم ارائه کردم مبني بر اينکه به هر حال مشکلاتي در جامعه مان وجود دارد که بايد حواسمان باشد. وجود دو جريان انحراف و فتنه که در دو لبه قيچي قرار دارند که شعار مخالف هم مي دهند اما يک هدف مشترک دارند . همان گونه که شهيد مطهري گفتند امپرياليسم و کمونيست در دو لبه يک قيچي قرار دارند . در حين اينکه مخالف هم شعار مي دهند اما اساسا براي بريدن ريشه اسلام گام بر مي دارند.

 

شهردار تهران گفت: من آن روز اين حرف را زدم، نه امروز . گفتم که حواستان جمع باشد. جريان هايي به دنبال هم هستند که در ظاهر شعار انقلابي مي دهند و حتي حزب الهي تر از حزب الهي ها شعار مي دادند و يا جلوتر از رهبري حرکت مي کنند.

 

وي با اشاره به فرموده مقام معظم رهبري به مسئولين مبني بر اينکه مسئولين و خواص اگر حرف مي زنند به آرام سازي و شفاف سازي توجه کنند گفت : معني شفاف سازي آني است که باعث تحريف و بد عمل کردن نشود. با عث فرصت سازي براي فتنه گرها نشود و حرفي نزنند که موجب بد عمل کردن و فرصت زائي براي فتنه گرها شود. از طرفي نيز موضع گيري نکنيد. موضع گيري ها همان قدر بد است که فرصت زائي براي فتنه گران.

 

قاليباف اظهار کرد: امروز شما شاهد اين جريانات هستيد که دقيقا موضعشان براي ما روشن شده است و اين ها اهداف و اميالي غير از آسيب رساندن به انقلاب ندارند.

 

وي با بيان اينکه جامعه حزب اللهي دلداده انقلاب و رهبري بوده و بدون حب و بغض شخصي گوش به فرمان رهبر هستند و مشي رهبر را مشق مي کنند ، گفت : آن ها نه جلوتر نه عقب تر ، نه تند تر و نه کند تر حرکت مي کنند و بنا نيست که در اين حرکت شان داد و ستد سياسي کنند و بنا است که از انقلاب و دين شان حمايت کنند و بنا نيست فردا بيايند کاسه شان را بدهند و بگويند در جايي چنين کرده اند و توقع داشته باشند که قدحي بگيرند.
وي افزود : من امروز هم با صراحت مي گوييم که جريان هاي سياسي در کشور محترم هستند اما بايد فرق بگذاريم ميان اين جريانات با کساني که با نيت فتنه انگيزي براي براندازي نظام به صحنه آمدند . روشن است کساني که با نيت فتنه انگيزي به ميدان آمدند مجرم تلقي مي شوند و امکان بازگشت به قدرت و فعاليت سياسي را ندارند در عين حال ممکن است ما برخي جريانات سياسي را نپسنديم اما بر اساس قانون اساسي و ضوابط بايد به خواست مردم احترام بگذاريم.
شهردار تهران خاطر نشان کرد : ما اگر حوادث مربوط به فتنه را ببينيم به عنوان بچه هاي انقلابي بر اين باوريم و عاقبت به خيري خود را در اين مي بينيم که اهل داد و ستد هاي سياسي نباشيم. ما در حوزه سياست که عين ديانت ما است همان گونه عمل کنيم که در راه دين و اعتقادمان بر اين باوريم که بايد پا به پاي رهبري حرکت کنيم نه جلوتر نه عقب تر.

وي ادامه داد : ما بايد تلاشمان امروز اين باشد که همه حوادث 9 دي را عميق و دقيق تحليل کنيم و تحليل ما وابسته به افرادي نباشد که نگاه شان مبتني بر بده و بستان هاي سياسي است و روششان اين است که با تهمت يا شعارهاي به ظاهر انقلابي يا انگ زدن مساله را تحليل مي کنند . برخي افراد هر زمان مقام معظم رهبري مطالبي فرمودند که مورد پسندشان بود با همه وجود به دنبال آن مي روند اما زماني که نظري آمد و مورد پسندشان نبود آن را انجام نمي دهند مانند حضور در جنگ که مي گويند ما توفيق حضور در دوران دفاع مقدس ر نداشته ايم اما امروز آن چنان در مورد دفاع مقدس حرف مي زنند که... خلاصه به جاي اين که ميراث دار دفاع مقدس باشند ميراث خوار آن هستند.

کسي داغ تر از رهبري حرف زد، شک کنيم

 
وي گفت: در حال حاضر نيز عده اي هستند که ميراث خوار حماسه 9 دي هستند . امروز مواضعشان را نسبت به رهبري مي بينيم اما چرا 3 سال قبل نمي ديدم ؟ اين حوادث پيش روي ما است که درس بگيريم و دست از مسير ولايت بر نداريم و اگر کسي داغ تر از رهبري حرف زد نيز به همان ميزان در آن ترديد کنيم که کساني که سست عنصرند و به دنبال رهبري نمي آيند .اگر خطر آن ها بيشتر از آنها نباشد کمتر از آن ها نيست.
شهردار تهران تاکيد کرد : ما احتياج داريم که بيشتر وحدت داشته باشيم ، هم گرا باشيم و همديگر را حذف نکنيم . البته وقتي مي گويم وحدت ، وحدت در نظام اسلامي است و وحدت به جز حول محور ولايت بزرگترين تفرقه است. امروز حرف هايي در اين مورد مي شنويم . ما در يک نظام ولايي هستيم و وحدت اساس کار ما است اما وحدت حول محور هر تجمعي خارج ولايت بزرگترين تفرقه است و بزرگي ترين دشمني در انقلاب اسلامي است که بايد با دقت به اين مهم توجه کنيم.

 

کاسه داده‌اند تا قدح بگيرند
 
وي در بخش ديگري از سخنانش در مورد فتنه سال 88 گفت: حتما گستردگي فتنه سال 88 قابل قياس با فتنه هاي قبل نبود ، اين فتنه پيچيده بود و تلاش هايي که براي هماهنگي انجام داده بودند گسترده بود . اما مگر سال 82 خاطرتان نيست چه اتفاقي افتاد . سال 82 از 22 و 23 خرداد در تهران به مدت 25 روز هر روز و هر شب درگيري بود . حتي مجلس ششم نيز اعتصاب کرد . مگر يادتان نيست تعدادي از استاندارها و وزرا استعفا دادند و گفتند نمي توان انتخابات برگزار کرد. آن زمان نيروي انتظامي در دست ما بود. از خيلي از اين جو فروشان گندم نما هيچ ردپايي در حوادث سال 82 نمي بينيم . نگاه کنيد درسال 78 ، ردپايي در حادثه 18 تير ازشان نمي بينيم و حال آمده اند کاسه داده اند که قدح بگيرند ، نيامده اند خالصانه پاي ولايت بايستند . نيامده اند مانند شهداي دفاع مقدس بي نام و نشان بجنگند.

 

 

قاليباف افزود : ما از اربعين اين را ياد گرفته ايم که اگر قدح به آن ها داده نشود ، خودشان مي شوند سران فتنه پيش رو . حسن فرهنگ جبهه ، حسن بسيج ، زيبايي انقلاب و دينداري در ادب و اخلاقش است. در اين است که افراط و تفريط نمي کند . بسيجي بر اين اعتقاد است که هرگز از مسير تهمت ، غيبت ، دروغ و ريا از انقلابش دفاع نکند ، چون اين را باطل مي داند و مي داند که از اين نردبام به بام سعادت نمي رسد . اين مسيري بوده که منافقين رفته اند . ديگر فتنه انگيزها و دشمنان انقلاب ، اين مسير را حتي پس از انقلاب نيز رفته اند ، ما هرگز اين راه را نمي رويم.
شهردار تهران با بيان اينکه انقلابي واقعي کسي است که بر اصول و مباني خود پافشاري کرده و هرگز از مسير اعتدال و ديانت خارج نشود گفت : بياييد دعا کنيم جزو آن کساني باشيم که همگي در بحث سياست ، آن بخش فداييانه اش را ياد گرفته اند نه بخش کاسب کارانه و متاعي اش را . معتقديم که هيچ برگ خزاني هم به جز اراده خداوند از درخت به زمين نمي افتد بنابراين چرا بايد به حرف ناحق برخي افراد بلرزيم ، برويم به دنبال دفاعمان ، در مسير حق حرکت کنيم و اگر در مسير حق بکوشيم پيروز مي شويم و اين را بدانيم که ولايت مي ماند اگر من و شما در کنار آن بايستيم ، با درک عميق و يک بصيرت عاشورايي و جريان انحراف ما را از مسير صراط مستقيم که همان مسير ولايت است منحرف نکند .
شهردار تهران درادامه تصريح کرد : اين را بدانيم که اصولگرايي مي ماند ، نه به عنوان يک جريان سياسي بلکه به عنوان گفتمان امام خميني (ره) که مقام معظم رهبري آن را به درستي براي ما تبيين کرده است.
وي با بيان اينکه من در برنامه پارک ملت بلا صراحت گفتم هنگامي که از من سوال شد که آيا شما يک اصولگراييد ؟ گفتم اگر منظور شما از اصولگرايي گفتمان امام و هرآنچه است که مقام معظم رهبري تبيين کرده اند ، ما افتخارمان اين است که يک اصولگرا هستيم و اصولگرا کسي است که به مردم خدمت مي کند و کسي است که در عمل از خود مجاهدت نشان داده و اطاعت خاضعانه از رهبري داشته باشد و همين طور کارآمدي دين در اداره جامعه را سرلوحه خود قرار دهد و اين ادامه راه شهداست.
قاليباف افزود: اگر دور هم جمع مي شويم بايد اربعين وار کنار هم جمع شويم و عميق بدانيم و نگذاريم که انقلابمان ، شهدايمان ، رهبري مان و نظاممان در مظلوميت قرار گيرند . بايستيم با محبت ، گذشت ، صفا . اگر برادري هم جايي لغزيده کمکش کنيم که نلغزد نه اينکه يک لگد بزنيم و آن را از قطار انقلاب پياده کنيم . حزب الهي ازاين کارها نمي کند ، حزب الهي کسي را از قطار انقلاب پياده نمي کند مگر اينکه فرد ناپرهيزي کند و با اهداف نظام و انقلاب به مبارزه برخيزد، به اين موارد بايد دقت کنيم .

 

نظر شما