شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۸۸۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خبر داد/
قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: حمايت از فلسطين شهرداري تهران همزمان با برگزاري اولين کنگره شعر " فلسطين، کربلاي امروز " 11دي فعاليت خود را آغاز مي‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، حجت الاسلام و المسلمين ميثم امرودي تهران در نشست مطبوعاتي اولين کنگره شعر " فلسطين، کربلاي امروز " گفت: امروز سالروز وحدت دوباره مردم با آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي است. نهم دي نماد ولايت مداري، وحدت، دين داري و حفاظت مردم از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي است که در سايه رهنمودهاي مقام معظم رهبري به وجود آمد.

 

وي گفت: حمايت از مبارزه مردم فلسطين يکي از مهمترين رويکردها و شعارهاي اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران قبل و بعد از انقلاب محسوب مي‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمين امرودي تصريح کرد: حمايت از فلسطين عيار سنجش حکومت اسلامي است هر حکومتي که ادعاي اسلامي بودن دارد بايد حمايت از فلسطين را به صورت علني اعلام و آن را به جهانيان ثابت کند.

 

قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: رژيم صهيونيستي امروز تمام حاميان خود را در جهان از دست داده و به واسطه گسترش بيداري اسلامي هويت اين رژيم دستخوش زوال شده است.

 

وي گفت: نابه‌ساماني وضعيت اقتصادي، تبعيض نژادي و پيروزي‌هاي مداوم مقاومت فلسطين باعث شده است تا شمارش معکوس براي زوال اسرائيل و محو آن آغاز شود تا يکي ديگر از فرمايشات امام (ره) در مورد نابودي اسرائيل به جهانيان ثابت شود.

 

قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: حمايت از فلسطين يکي از ويژگي‌هاي بارز ملت غيور است. شهرداري تهران تا کنون در اقدامات بسياري حمايت خود از مردم فلسطين به نمايش گذاشته است.

 

وي عنوان کرد: برگزاري با شکوه روز قدس، انتشار ويژه‌نامه پايداري توسط موسسه همشهري، برگزاري همايش‌ها مرتبط با اين موضوع و تلاش براي گسترش همکاري‌هاي مشترک با نهادهاي مردم نهاد فعال در اين عرصه از مهمترين اين اقدامات محسوب مي‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمين امرودي گفت: شهرداري تهران در دوره اخير تلاش کرده است تا از سازماني خدماتي به نهادي اجتماعي تبديل شود. اين تغيير نيازمند رويکرد است و شهرداري تهران 3گفتمان انقلاب اسلامي و امام (ره)، دفاع مقدس، و حمايت از فلسطين راهبردهاي مديريت فرهنگي شهر را تشکيل مي‌دهند.

 

قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: تمام فعاليت‌هاي شهرداري تهران با بهره‌گيري از عناصر اين گفتمان‌هاي برنامه‌ريزي و اجرا خواهند شد.

 

وي گفت: نخستين کنگره شعر " فلسطين، کربلاي امروز " در آستانه نبرد 22 روزه غزه با هدف بررسي شعر و هنر در گسترش پيام مقاومت فلسطين و با حضور چهره‌‌هاي نام آشناي ادبيات مقاومت در منطقه خاورميانه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمين امرودي ادامه داد: در اين کنگره از دانشنامه فلسطين رونمايي و افتتاح مرکز حمايت از فلسطين شهرداري تهران رسما اعلام خواهد شد.

 

نخستين کنگره شعر " فلسطين، کربلاي امروز " با مشارکت معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، شهرداري منطقه 7، دفتر بيداري اسلامي، دفتر انتفاضه فلسطين مجلس شوراي اسلامي و جمعيت حمايت از فلسطين 11 دي ساعت 17 در ايوان شمس برگزار مي‌شود.

نظر شما