سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۰
کد خبر: ۵۸۸۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
آلودگي هوا نتيجه آلودگي خودروهاي غير استاندارد است/
يک عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، آلودگي هواي تهران را نتيجه آلودگي خودروهاي غير استاندارد و تردد بيش از ظرفيت خودرو در تهران دانست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، حجت‌الاسلام والمسلمين موسي احمدي گفت: وقتي آلودگي هوا به اوج مي‌رسد، سلامت شهروندان به ويژه افرادي که ناراحتي‌هاي قلبي دارند و نيز کودکان و سالمندان را مورد تهديد قرار داده و به خطر مي‌اندازد.

وي با اشاره به اهميت تأثير انجام مستمر معاينه فني به عنوان يک ضرورت اساسي در کاهش آلودگي هوا افزود: معاينه فني بايد همه ساله انجام شود و وسايل نقليه آلاينده به منظور سنجش وضعيت آلايندگي تحت ضوابط و آزمون‌هاي مراکز معاينه فني قرار بگيرند.

وي با بيان اين که توسعه حمل و نقل عمومي در تهران بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازي به منظور استفاده از حمل و نقل عمومي، از جمله راهکارهاي ضروري جهت کاهش آلودگي هواست و چنان‌چه در مورد تشديد آلودگي هوا پيگيري‌ لازم صورت مي‌گرفت، نيازي نبود که مسائل ساده را به معضلات پيچيده تبديل کنيم و مجبور به تعطيلي تهران شويم.

 

حجت‌الاسلام احمدي با تأکيد بر اين که حمايت‌ از مديريت شهري جهت توسعه حمل و نقل عمومي کافي نيست، تصريح کرد: شايسته است در اين راستا پشتيباني بيشتري از مديريت شهري صورت بگيرد چرا که هر چه جهت گسترش مترو بيشتر سرمايه‌گذاري شود، توفيقات بيشتري در مورد توسعه حمل و نقل عمومي و در نتيجه کاهش آلودگي هوا حاصل خواهد شد.

 

عضو کميسيون انرژي مجلس در پايان خاطرنشان کرد: گزارش‌ها حاکي از نا کافي بودن بودجه جهت توسعه مترو دارد و بايد تلاش و جديت بيشتري به منظور گسترش مترو صورت بگيرد چرا که حمل و نقل بر زندگي تمام افراد جامعه تأثيرگذار است.

نظر شما