دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۸۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
آلودگي هواي تهران امروز با افزايش نسبت به روز گذشته و قرار گرفتن در شرايط ناسالم و هشدار به مرز شرايط اضطرار نزديک شد.

به گزارش گروه مديريت شهري شهر، شاخص کيفيت هوا امروز صبح با افزايش نسبت به روز گذشته با ميانگين 178 بالاتر از حد استاندارد و در شرايط ناسالم و هشدار قرار دارد. اين شاخص روز گذشته با ميانگين 129 نيز در شرايط ناسالم بود.

 

بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران، بر ميزان غلظت تمام آلاينده ها نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده شده است. به اين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کيفيت هوا هم اکنون در شرايط ناسالم است.

 

 

شاخص کيفيت هوا با ميانگين 100 در حد استاندارد و 100 تا 200 شرايط ناسالم و هشدار و 200 تا 300 شرايط بسيار ناسالم و اضطرار تعيين مي شود. براين اساس، اکنون آلودگي هوا در نزديکي مرز اظطرار قرار دارد و ضروري است جلسه کميته مواقع اضطرار تشکيل شود.

 

 

 

به جاي تعطيل کردن و اقدامات عجيب برنامه کاهش آلودگي هوا اجرا شود 

اگرچه بايد در مورد آلودگي هوا به صورت پيشگيرانه عمل کرد و مسئولان به جاي تاسي به اقدامات خلق الساعه و تعطيلي شهر اقدام به حمايت از توسعه حمل و نقل عمومي به عنوان شاه کليد کاهش آلودگي هوا کنند.

 

عمل به برنامه جامع کاهش آلودگي هوا و خودداري از تعلل در اجراي مفاد آن اقدام موثري ديگري است که مي تواند موجب بهبود هواي شهر شود.

 

اما تاکنون طرح خروج خودروهاي فرسوده، رسيدن استاندارد سوخت خودروها به استاندارد يورو 5 و توليد خودروها با استاندارد يورو 5 که از جمله بندهاي مهم اين طرح است ، اجرايي نشده است و اين امر تشديد آلودگي هوا را به دنبال دارد.

 

گزارش هواشناسي حاکي از آسماني صاف تا کمي ابري همراه با غبار صبحگاهي است. به اين ترتيب انتظار ميرود شاخص کيفيت هوا در شرايط ناسالم بماند.

 

افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس، تشديد بيماري قلبي و ريوي، مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي، ريوي و افراد مسن اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون در شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس است. توصيه مي شود درشرايط ناسالم گروه هاي حساس، افراد مبتلا به بيماري‎هاي قلبي و ريوي، سالمندان و کودکان بايد فعاليت هاي طولاني مدت در فضاي باز را کاهش دهند.

نظر شما