دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۸۹۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
واکنش عضو کميسيون عمران مجلس به تعطيلي پايتخت/
عضو کميسيون عمران مجلس با اشاره به احتمال تعطيلي کامل پايتخت به دليل تشديد الودگي هوا گفت: تعطيلي اجباري تهران خسارات زيادي را ناخواسته به کل کشور تحميل مي‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، حميدرضا پشنگ افزود: در آلودگي هواي کلان شهر تهران که به يک معضل تبديل شده، قطعاً عوامل انساني دخيل هستند.

 

عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که پايتخت روز به روز گسترده‌تر مي‌شود، اظهار داشت: تمام مسئولان به خصوص دولت، مجلس و شهرداري در ارائه و اجراي راهکارهايي در جهت کاهش آلودگي هواي تهران بايد تمام تلاش خود را به کار گيرند.

 

پشنگ در خصوص صحبت‌هايي که در خصوص طرح جا‌به‌جايي پايتخت مي‌شود نيز گفت: علاوه بر هزينه‌هاي هنگفت مورد نياز ظاهراً توان اجراي چنين طرحي از سوي مسئولان کشور متصور نيست.

 

وي با تأکيد بر اين که مديريت شهري تهران با وجود شرايط سخت فعلي تلاش بسياري را در زمينه حمل و نقل عمومي انجام داده و فعاليت‌هاي قابل توجهي در اين زمينه صورت گرفته، تصريح کرد: به اين منظور کميسيون عمران مجلس براي گسترش متروي تهران بودجه‌اي را در نظر گرفت.

 

توسعه حمل‌ونقل عمومي به حساب کسي نوشته نمي‌شود 

 

پشنگ در مورد سرنوشت بودجه در نظر گرفته شده گفت: پرداخت اين بودجه در شرايط سياسي فعلي دچار مشکلاتي شده و تأخيراتي در آن اتفاق افتاده ولي اميد است با احساس مسئوليت بيشتري مورد پيگيري قرار گيرد.

 

وي با اشاره به اين که توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل عمومي موضوعي فردي نيست و به حساب فرد خاصي نوشته نمي‌شود بلکه امري عمومي و در جهت رفاه عموم مردم است، اضافه کرد: بايد فرهنگ‌سازي لازم صورت گيرد تا ديگر مردم تمايلي به تردد با خودروهاي غير استاندارد نداشته باشند.


عضو کميسيون عمران مجلس در پايان خاطرنشان کرد: خودروهاي فاقد استاندارد خسارات زيادي را به جامعه تحميل مي‌کنند و از اين رو مانند بسياري از کشورهاي توسعه يافته جهان، انجام معاينه فني در کشور ما نيز بايد به صورت داوطلبانه انجام شود.

نظر شما