دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۸۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
احتمال تعطيلي پايتخت قوت گرفت/
در روزهاي آتي چنانچه با افزايش غلظت آلودگي هوا مواجه شويم، بار ديگر کمتيه اضطرار تشکيل خواهد شد و در خصوص تعطيلي‌هاي احتمالي تصميم گيري مي‌شود.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، معاون استاندار، از برگزاري جلسه کميته اضطرار کاهش آلودگي هواي تهران قبل از روز شنبه خبر داد و افزود: آنچه که به طور قطعي در اين جلسه مصوب خواهد شد، تمديد اجراي طرح زوج و فرد از در منازل در روزهاي شنبه و يکشنبه است. در کميته اضطرار کاهش آلودگي هواي تهران، در صورت لازم تدابير ديگري از جمله تعطيلي احتمالي نيز اتخاذ و اطلاع‌رساني مي‌شود.

 

محمودي پيش از اين گفته بود: اين روزها اگر ميزان غلظت آلاينده‌ها افزايش داشته باشد مجبور هستيم تعطيل کنيم اما اميدواريم با اقداماتي که صورت مي‌گيرد به آن حد نرسد. چنانچه ميزان آلودگي شدت پيدا کند و سلامت مردم در خطر باشد حتما تعطيلي نيز در دستور کار کميته قرار خواهد گرفت.

 


همچنين علي محمد شاعري، قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست از توقف فعاليت تمام صنايع آلاينده اطراف تهران به دليل آلودگي هوا خبر داد.

وي اظهار داشت: ممکن است شرايط وارونگي هوا تا پايان دي ماه ادامه داشته باشد، بنابراين براي مقابله با آلودگي هوا ناچاريم تمام نکات مربوط به شرايط هشدار و اضطرار را رعايت کنيم. در حال حاضر تمام نکات شرايط هشدار و اضطرار که عبارتند از افزايش محدوده زوج و فرد، منع تردد خودروهاي دودزا، عدم فروش طرح تردد در محدوده ترافيک، خدمات رساني درماني، تعطيلي مدارس ابتدايي و آموزش‌هاي همگاني با نظارت سازمان حفاظت محيط زيست در حال اجراست.

نظر شما