دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۹۰۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
مشکل تکراري آلودگي هوا و راه حل تکراري تعطيلي پايتخت
تعطيلي تهران به دليل آلودگي هوا که به يک سريال تکراري تبديل شده، صداي نمايندگان مجلس را هم در آورد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، يک عضو کميسيون انرژي مجلس توجه به حمل و نقل عمومي را ضروري ترين راهکار کاهش آلودگي هوا دانست و گفت: چنانچه در مورد تشديد آلودگي هوا پيشگيري لازم صورت مي گرفت، هرگز به اين نقطه نمي رسيديم.

 

حجت الاسلام موسي احمدي با تاکيد بر اين که در صورت توجه به حمل و نقل عمومي مجبور به تعطيلي تهران نبوديم، افزود: در اين صورت نيازي نبود که مسائل ساده و پيش پا افتاده را به معضلات بغرنج و پيچيده تبديل کنيم و مجبور شويم پايتخت را تعطيل کنيم.

 

پشنگ: آلودگي هواي تهران به يک معضل تبديل شده

 

از سوي ديگر يک عضو کميسيون عمران مجلس نيز عوامل انساني را در ايجاد آلودگي هوا دخيل دانست و اظهار کرد: آلودگي هواي تهران ديگر به يک معضل تبديل شده و هزينه هاي هنگفتي را هم بر دوش مردم و هم بر دوش مسئولان گذاشته است.

 

حميدرضا پشنگ با تاکيد بر اين که تعطيلي اجباري تهران فقط مردم اين شهر را تحت تاثير قرار نمي دهد بلکه بر سراسر کشور  اثر مي گذارد، تصريح کرد: تعطيلي اجباري پايتخت خسارات بسياري را به صورت ناخواسته  به کل کشور تحميل مي کند.

 

نوروزي: سازمان محيط زيست کم آورد!

 

 مشاور زيست محيطي معاون شهردار تهران نيز در اين ارتباط اظهار کرد: نمايندگان رسمي شهرداري تهران به جلسه کميته اضطرار آلودگي هواي تهران که روز پنج شنبه تشکيل شد، دعوت نشدند و به نظر مي رسد سازمان محيط زيست کم آورده است!

 

وحيد نوروزي با تاکيد بر اين که عنوان جلسه را به کارگروه فصلي کاهش آلودگي هوا تغيير دادند تا عدم دعوت از نمايندگان شهرداري تهران را توجيه کنند، تصريح کرد: اگر چه نمايندگان مردم را به جلساتي که در اتاق هاي در بسته تشکيل مي دهند دعوت نمي کنند اما خود مردم در فضاهاي باز شهر آثار اقدامات آقايان را مي بينند و شاهد و ناظر اعمال و رفتار آن ها هستند.

 


رشيدي: تهران نبايد تعطيل مي شد!

 

مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران با اشاره به اين که تهران را در وضعيت هشدار و شاخص کيفيت هواي پايين تر از 150 تعطيل کردند، گفت: بر اساس قانون تنها زماني مي توان ادارات و نهادهاي دولتي را تعطيل کرد که شاخص کيفيت هوا بالاتر از 200 بوده و شهر در وضعيت اضطرار قرار داشته باشد.

 

يوسف رشيدي با اعلام اين که از نمايندگان شهرداري تهران براي حضور در جلسه روز پنج شنبه کميته هماهنگي مواقع اضطرار دعوت نکردند، افزود: به همين دليل از جزييات اين جلسه اطلاعي نداريم اما بر اساس قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، تهران نبايد تعطيل مي شد.

 

جباري زادگان: تعطيلي تهران نشانه استيصال و انفعال مسئولان است

 

از سوي ديگر معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران نيز با تاکيد بر اين که تعطيلي شهر تهران کل ايران را نيمه تعطيل مي کند، گفت: تعطيلي تهران نشانه استيصال مسئولان و انفعال آن ها در مقابل پديده اي کاملاً قابل پيش بيني و البته قابل پيش گيري است.

 

شهرام جباري زادگان با اعلام اين که خود کساني که مهم ترين نقش را در ايجاد و تشديد آلودگي هوا دارند امروزه در نقش منجي ظاهر شده اند، خاطرنشان کرد: آسان ترين راه ممکن اعلام تعطيلي تهران است و شايد از مسئولان مربوطه انتظاري بيشتر از انتخاب ساده ترين راه حل نمي توانيم داشته باشيم.

نظر شما