سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۲
کد خبر: ۵۹۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست با تاکيد بر وجود انواع آلاينده هاي هوا از جمله ذرات معلق، بنزن، آزبست و نيز بسياري از آلاينده هاي پيدا و پنهان در اين کلان شهر گفت: تهران به کلکسيون انواع آلاينده‌ها تبديل شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران،  وحيد نوروزي افزود: براي ترسيم تصوير دقيق تري از اين کلان شهر بايد به تلمباري از قوانين اجرا نشده نيز اشاره کنيم که اگر اجرا مي شدند، وضعيت تهران به اين جا نمي رسيد.

 

وي با  استناد به آمار سازمان بهداشت جهاني اظهار کرد: خسارات اقتصادي آلودگي هوا بر اقتصاد کشورمان 8 ميليارد دلار در سال است که يک فاجعه اقتصادي محسوب مي شود، در حالي که يکي از نمايندگان مجلس اين رقم را 18 ميليارد دلار اعلام کرده است.

 

نوروزي با اشاره به اظهارات نماينده وزارت بهداشت تصريح کرد: بر اساس گفته وي سال گذشته 4460 شهروند تهراني بر اثر آلودگي هوا جان خود را از دست دادند که اين آمارها نشان مي دهند خسارات مالي و جاني آلودگي هواي تهران بسيار جدي است.

 

مشاور زيست محيطي معاون شهردار تهران در پايان خاطرنشان کرد: از سمپوزيوم آلودگي هواي تهران در سال 1353 که براي نخستين بار در آن نسبت به آلودگي هواي اين کلان شهر ابراز نگراني شد، 38 سال مي‌گذرد و از آن سال تا به امروز متاسفانه وضعيت هواي تهران هر سال نگران کننده تر از سال قبل مي‌شود.

نظر شما