دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۹۱۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
آيت الله العظمي مکارم شيرازي در ديدار مديران ارشد ديني و فرهنگي شهرداري تهران گفت: کارهايي که توسط شهرداري در تهران انجام شده است وجه فرهنگي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را نمايان مي‌کند و ايجاد شهرهاي ديني در کشورمان را نويد مي‌دهد.

به گزارش تهران سما ، آيت الله العظمي مکارم شيرازي مرجع عاليقدر تقليد در ديدار با مديران ارشد فرهنگي و مذهبي شهرداري تهران حجج الاسلام عبدالمقيم ناصحي رييس مرکز امور ديني، امرودي قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي همچنين دکتر موذن رييس شوراي مشاوران شهردار تهران گفت: کلمه اسلامي در عبارت جمهوري اسلامي ايران تاکيد بر نظام فرهنگي دارد و فرهنگ را همراه خود مي آورد و آن فرهنگ اسلام است . اگر به مسايل سياسي و اقتصادي مردم بپردازيم فقط به وجه جمهوري بودن آن توجه کرده ايم و بعد فرهنگي نظام فراموش شده است.

 

وي ادامه داد: وقتي نظام اسلامي خواهد شد که برويم سراغ فرهنگ اسلامي، فعاليت هايي که توسط شهرداري تهران انجام شده است، نشان مي دهد که بحمدالله شهرداري تهران به اين معني جمهوري اسلامي توجه کرده است و جنبه فرهنگي نظام را در محدوده تهران نمايان کرده است.

 

اين مرجع تقليد با اشاره به لزوم انتقال تجربيات شهرداري تهران به ديگر شهرهاي کشور گفت: به واسطه ساختن مساجد، مراکز فرهنگي، کتابخانه ها، حوزه علميه و ديگر فضاهاي فرهنگي و مذهبي بافت تهران به يک بافت مذهبي تبديل شده و اميدواريم اين کار ها در آينده نيز تداوم يابد. بايد تمام تجربيات شهرداري تهران در حوزه توسعه فضاهاي فرهنگي و مذهبي به ديگر شهر تبديل منتقل شود.

 

آيت الله العظمي مکارم شيرازي ادامه داد: فعاليت‌هاي شهرداري تهران در قالب يک کتابچه تنظيم شود و در اختيار همه مراجع، ائمه جماعات قرار گيرد. انجام اين کار دو فايده دارد 1- مشخص مي شود چه کارهايي انجام شده است 2- الگوي مناسبي براي بهره‌برداري در اختيار ديگران قرار مي‌گيرد.

 

وي با اشاره به لزوم گسترش اطلاع رساني در خصوص فعاليت هاي صورت گرفته تصريح کرد: در انجام هر کاري اطلاع رساني حرف اول را مي‌زند، اگر کاري را انجام دهيم ولي اطلاع رساني نکنيم آن کار بي تاثير خواهد شد.

 

آيت الله العظمي مکارم شيرازي ادامه داد: کي زمان شاه خبري از اين کارها بود. مساجد، اهتزاز پرچم جمهوري اسلامي ايران، پخش اذان، کتابخانه‌ها همه بايد نسخه‌اي شود براي تمام کشور. روزنامه همشهري، روزنامه متعلق به شهرداري تهران بايد کارها را تبليغ و اطلاع رساني کند بايد همه فعاليت‌ها منتشر شود و در دسترس تمام مردم قرار گيرد.

 

وي در خصوص مشارکت مردم در انجام امور ادامه داد: همه کارهايي که انجام مي‌شود بايد مردمي باشد. مسجد، حوزه علميه و حسينيه نهادهاي مردمي هستند و همواره با همکاري مردم اداره شده اند و جاذبه آنها هم همين مردمي بودنشان است اين ها نبايد وابسته شوند براي اينکه ما به آينده فکر مي کنيم. انقلاب هم از نهادي مردمي برخاست ، مردمي بود و از حوزه علميه درآمد که امام توانست اين کارها را انجام دهد.

 

آيت الله العظمي مکارم شيرازي با اشاره به لزوم نظارت بر فعاليت‌هاي انجام شده گفت: کارهايي که انجام داده ايد رها نکنيد، نظارت کنيد و براي اجراي هر چه بهتر آن با مردم همکاري کنيد، و من مي دانم يک اشرافي بر تمام کارهايي که انجام مي‌دهيد وجود دارد. انشاالله کارها تداوم مي‌يابد و به آقاي قاليباف و دست اندرکاران تبريک مي گويم و بدانيد اين کارهاي ذخيره يوم المعاد شما خواهد بود.

نظر شما