دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۹۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
با اجراي اصولي مانور اطفاي حريق صورت گرفت/
با واكنش سريع و آمادگي كامل نهادها و سازمان هاي خدمات رسان منطقه 22 ، حريق بوستان جنگلي چيتگر که به دليل بي احتياطي تعدادي از شهروندان در خاموش کردن آتش ، مي رفت تا شکل گسترده تري بخود بگيرد، مهار شد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، ستاد مديريت بحران منطقه به منظور هماهنگي و وحدت فرماندهي در مديريت بحران و عملياتي کردن اعضاي ستاد ، مانور اطفاي حريق را در بوستان جنگلي چيتگر برگزار کرد.


حسين مرادي شهردار و رئيس ستاد مديريت بحران منطقه 22 با اعلام اين خبر گفت:  اجراي مانورهاي مختلف به منظور پيشگيري و مقابله با حوادث احتمالي ضروري است تا با ايجاد همگرايي و برداشت مشترك در نحوه مقابله با بحران و ترويج همكاري ميان سازمان هاي مسئول، گام موثري در زمينه رفع بحران برداشته شود. اجراي چنين مانورهايي مي تواند علاوه بر تسهيل در ارتباطات بين سازماني ، موجب مهارت و اعتماد به نفس شركت كنندگان همچنين تمرين هدايت پذيري عملياتي در پاسخگويي به درخواست فرماندهي حادثه شود. 

وي افزود:  طبق سناريوي تعريف شده ، بر اثر بي توجهي تعدادي از شهروندان به توصيه هاي ايمني در خاموش کردن آتش در فضاي سبز، قسمتي از بوستان جنگلي چيتگر دچار حادثه حريق شد كه با توجه به وزش باد شديد در محل حادثه و تراكم بالاي گونه هاي گياهي، احتمال مي رفت آتش به ديگر قسمت هاي اين بوستان کشيده شود اما با گزارش به موقع مسئول بوستان به بي سيم منطقه ، بلافاصله تيم هاي عملياتي سازمان هاي خدمات رسان در محل حادثه حاضر و پس از تشكيل مركز فرماندهي حادثه ، عمليات اطفاي حريق ، امداد و نجات و كمك به مصدومان احتمالي آغاز شد. 

گفتني است در اين مانور ايستگاه هاي 30 و76 آتش نشاني و خدمات ايمني ، پليس راهور ، اجراييات شهرداري ، جمعيت هلال احمر ، اورژانس ، شركت گاز منطقه11 ، ستاد مديريت بحران ناحيه 4، اعضاي گروه هاي دوام محله آزاد و اداره فضاي سبز منطقه 22 حضور داشتند .

نظر شما