يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۲۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
بالاخره هيات رييسه مجلس طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش را پذيرفت. روز گذشته يکي از نماينده هاي استيضاح کننده گفته بود هيات رييسه استيضاحر ا قبول نکرده است.

به گزارش شهر و به نقل از ايسنا، سيدرمضان شجاعي‌کياسري، يکي از درخواست‌کنندگان استيضاح وزير آموزش و پرورش از ارائه اين تقاضا به هيات رييسه با 30 امضا خبر داد.

 

وي گفته است: امروز استيضاح حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش با 30 امضا به هيات رييسه ارائه شد تا در دستور کار مجلس قرار گيرد.

 

ديروز موسي الرضا ثروتي، يکي از نماينده هاي اسيتضاح کننده گفته بود هيات رييسه مجلس از نماينده هاي خواسته است کمي براي استيضاح صبر کنند: اين طرح هم اکنون بيش از 30 امضا دارد. روز گذشته تلاش کرديم که آن را به هيات رئيسه تحويل دهيم اما آقاي ابوترابي قبول نکرد و از استيضاح کنندگان خواست تا به هيات رئيسه فرصتي دهند تا مذاکراتي با وزير آموزش و پرورش درباره مفاد اين طرح داشته باشد. ما با دادن اين فرصت به هيات رئيسه موافقت نکرده ايم و همچنان مصر به اعلام وصول آن از طرف هيات رئيسه هستيم.

 

پيش از اين گفته شده بود براي استيضاح وزير آموزش و پرورش 35 امضا جمع شده است.

امروز درحالي هيات رييسه مجلس استيضاح را پذيرفته است که 10 دليل براي اين استيضاح عنوان شده است.

 

در نامه استيضاح کننده ها آمده است:

در راستاي اصل 89 قانون اساسي و ماده 219 آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي به استناد موارد ذيل تقاضاي استيضاح وزير آموزش و پرورش جناب آقاي حاجي بابايي را داريم.

خواهشمند هستند بنا به ماده 220 آئين نامه داخلي مجلس اقدام مساعد مبذول فرمائيد.

1- مغايرت عملکرد با برنامه پيشنهادي به مجلس در زمان راي اعتماد

2- عدم بکارگيري معلمان با تخصص مناسب براي تدريس و افت تحصيلي دانش آموزان

3- عدم تعامل مديران کل براي حل مشکلات فرهنگي و آموزشي مناطق

4- اجراي نامناسب سياست هاي آموزشي در مقاطع تحصيلي مختلف

5- تغيير برنامه زماني آموزشي قبل از تصويب مراجع قانوني

6- ايجاد نارضايتي بين معلمان نهضت سواد آموزشي و معلمان خريد خدمات آموزشي و مربيان بهداشت مدارس و معلمان قرآن و معلمان پيش دبستاني و ... که موجب تجمع مکرر جلوي مجلس شوراي اسلامي گرديده و در کيفيت آموزشي تاثير منفي گذاشته است

7- جذب 20 هزار معلم قرآن و نيروي خدماتي خارج از قانون مديريت خدمات کشوري و برنامه پنجم توسعه، بدون آگهي عمومي و امتحان هماهنگ که موجب شکايت فراوان شده است

8- بي انضباطي مالي در تصميمات و بخشنامه هاي صادره که موجب کسري بودجه و پرداختي خارج از قانون و نارضايتي جامعه فرهنگيان را به وجود آورده است

9- اجراي تغيير بنيادين نظام آموزشي قبل از تصويب زيرنظام هاي آموزشي

10- تغيير برخي از سازمان هاي زير مجموعه آموزش و پرورش بدون اجراي مراحل قانوني

نظر شما