دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۲
کد خبر: ۵۹۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
سحنگوي فراکسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي هم زمان با تشديد آلودگي هواي تهران گفت: عامل اصلي آلودگي هواي تهران و ديگر کلان شهرهاي کشور، کيفيت پايين سوخت و آلودگي بنزين مصرفي است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مويد حسيني صدر افزود: آن چه مسلم است اين است که سوخت ما آلودگي دارد و در اين زمينه هيچ گونه ترديدي وجود ندارد و از سوي ديگر موتور خودروهاي توليدي فاقد مبدل کاتاليستي است و در نتيجه آلاينده ها به صورت مستقيم وارد هوا مي شوند.

 

وي راهکار فوري کاهش آلودگي هوا را ارتقاي کيفيت سوخت و نصب مبدل کاتاليستي بر روي خودروها دانست و اظهار کرد: دولت بر اساس قانون متعهد شده بود تا در سال 91 کيفيت بنزين توليدي کشور را از طريق کاهش ميزان ناخالصي گوگرد به کمتر از 20 پي پي ام و افزايش عدد اکتان آن به 95، ارتقاء دهد.

 

حسيني صدر با اعلام اين که بنزيني که اکنون در جايگاه هاي سوخت کشور عرضه مي شود داراي 1000 پي پي ام گوگرد بوده و عدد اکتان آن نيز کمتر از 85 است، تصريح کرد: در طرح دو فوريتي مجلس براي کاهش آلودگي هوا، تمرکز اصلي بر روي ارتقاي کيفيت سوخت است.  

 

اين نماينده مجلس در پايان با تاکيد بر اين که بنزين آلوده نقش اول را در سريال دنباله دار آلودگي هوا دارد، خاطرنشان کرد:  ساير سوخت هاي آلاينده و از جمله گازوييل، مازوت و نفت سفيد نيز که به ميزان بالايي در کشور مصرف مي شوند، هر يک موجب افزايش آلاينده هاي هوا شده اند.

نظر شما