شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۹۳۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
جانشين رئيس پليس کشور با اعلام کشف 123 ميليون انواع دارو انساني و دامي قاچاق گفت: تاکنون چندين مرحله طرح برخورد با قاچاقچيان در ناصر خسرو اجرا شده و 900 قاچاقچي نيز شناسايي و دستگير شده اند.

به گزارش شهر به نقل از مهر، سردار احمد رضا رادان روز سه شنبه در حاشيه همايش روساي پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در سال گذشته کشف کالاي قاچاق نسبت به سال 89 ، 47 درصد رشد داشته است. امروز مبارزه با قاچاق کالا مدرن شده است در حاليکه قانون مبارزه براي 72 سال پيش است اين امر باعث شده است تا کام قاچاقچيان شيرين شود. از سوي ديگر دست قضات و پليس براي برخورد بسته شده است. به نظر من اگر عزم جدي براي مبارزه با قاچاق وجود نداشته باشد تمامي اقدامات مبارزه سخت مي‌شود.

 

جانشين رئيس پليس کشور با انتقاد از برخي دستگاهها گفت: متاسفانه تعداد زيادي از قاچاقچيان دستگير و براي آنها پرونده تشکيل شد اما حجم زيادي از پرونده ها منجر به محکوميت نمي شود که اميداريم اين خلاء قانوني رفع شود.

 

وي در خصوص نقش مديران نفتي در موضوع قاچاق سوخت گفت: واقعيت اين است که افزايش قيمت ارز باعث افزايش قاچاق سوخت شده است ضمن اين که ما در عرضه سوخت مشکل داريم و به برخي از مراکز بيشتر از مصرفشان سهميه مي دهيم. امر توزيع و مصرف سوخت نيازمند نظارت بيشتر است.

 

رادان در پاسخ به سوالي در خصوص تاخير پرداخت ارز مرجع 1226 تومان در قاچاق کالا گفت: تا قبل از اجراي طرح شبنم و پورتال ارزي مقاديري لوازم و مواد مصرفي وارد کشور مي شد که بلا فاصله همين اقلام صادر مي شد. با اجراي اين دو پروژه قطعا واگذاري ارز مرجع نيز کنترل شده و به کنترل و نظارت در مي آيد. افزايش قيمت سوخت و نوسانات ارزي باعث به زحمت افتادن ماموران در راه مبارزه با قاچاق سوخت مي شود.

 

جانشين رئيس پليس کشور با اعلام اينکه اگر قانون مبارز با قاچاق تصويب نشود به مشکل برمي خوريم، افزود: هدف پليس برخورد با قاچاقچيان کوله بري نيست و ما سعي مي کنيم تا صاحبان اصلي قاچاق را شناسايي کنيم چراکه قاچاقچيان کوله بري در خدمت اين افراد هستند.

 

رادان در پاسخ به سوال خبرنگاري درخصوص مبارزه با قاچاق دارو از کشف 163 ميليون داروي انساني و دامي خبر داد و افزود: پرونده اين افراد به مراجع قضايي ارسال و داروها نيز در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفت. در اين رابطه 923 پرونده تشکيل شده که ارزش ريالي 41 پرونده بيش از يک ميليارد ريال است ضمن اينکه در اين رابطه 900 قاچاقچي شناسايي ودستگير شده اند.

 

وي با اشاره به اينکه چرخه واردات دارو نيازمند کنترل بيشتري است، تصريح کرد: برخي دلالان در اين حوزه دارو وارد مي کنند تا نيازهاي مردم را مرتفع سازند اما فروش داروهاي قاچاق و تاريخ مصرف گذشته مي تواند به سلامت مردم ضربه بزند.

 

وي در پايان گفت: تاکنون چند عمليات در محله ناصر خسرو براي مقابله با قاچاقچيان دارو به اجرا در آمده است و به زودي نيز طرح هاي جديد به اجرا در مي آيد.

نظر شما