دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۹۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
پايان سومين دوسالانه مجسمه‎هاي فضاي شهري/
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران گفت: اين سازمان به حمايت از مجسمه هاي موميايي توجه ويژه دارد و در آينده نزديک سمپوزيوم سنگ و چوب را برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه مديريت شهري شهر،سومين دوسالانه مجسمه هاي فضاي شهري، عصر ديروز (26دي) با حضور ايازي، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، سيد محمدجواد شوشتري، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران، اعضاي شوراي سياستگذاري برگزاري دوسالانه، هيات داوران و دانشجويان و هنرمندان به کار خود پايان داد.

 

در ابتداي اين مراسم شوشتري، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به اينکه در بازديدي که از نمايشگاه داشته، کيفيت آثار ارائه شده نسبت به دو دوره قبل از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است، گفت: رسالت مديريت شهري و هنرمندان بالا بردن سواد بصري و عمومي شهروندان در مورد مجسمه و کارکرد آن در سطح شهر است.

 

او با بيان اينکه نگارخانه برگ بيش از آنکه کارکرد شهري داشته باشد، کارکرد محلي دارد، ادامه داد: با صحبت‌هاي صورت گرفته کارگاهي در منطقه 2 به منظور فعاليت هاي مجسمه سازي به زودي راه اندازي خواهد شد.

 

شوشتري با تاکيد بر اينکه مديريت شهري فضاي کار نسبتا مناسبي را براي فعاليت هاي هنري در سطح شهر فراهم کرده است، افزود: انتظار داريم هنرمندان و به ويژه مجسمه سازان از فضاهاي ايجاد شده نهايت استفاده را ببرند.

 

او با اشاره به اينکه سازمان زيباسازي شهر تهران تلاش داشته تا هنر را به نسل بعد منتقل کند، افزود: با وجود کارهاي خوبي که ارائه شده هنوز هم در تهران با خلاء کارهاي هنري روبرو هستيم، به خصوص در مورد کارهاي مجسمه هاي حجيم هنوز نتوانسته ايم در سطح شهر کار خوبي را ارائه کنيم.

 

او با بيان اينکه سازمان زيباسازي شهر تهران تلاش کرده تا در حوزه ميراث معنوي کارهاي ماندگاري را انجام دهد، ادامه داد: افرادي که فرهنگ قديم و با سابقه ايراني را به ما رسانده و شناسانده اند بايد به نسل جوان معرفي شوند.

 

شوشتري با اشاره به اينکه نصب مجسمه ها در فضاي شهري سواد هنري مردم را افزايش مي دهد، افزود: سازمان زيباسازي شهر تهران به حمايت از مجسمه هاي موميايي توجه ويژه دارد و علاوه بر اين در آينده نزديک سمپوزيوم سنگ و چوب را برگزار خواهد کرد.

   

سيد مجتبي موسوي، دبير سومين دوسالانه مجسمه هاي فضاي شهري در ادامه اين مراسم علت تاخير در برگزاري دوسالانه را برگزاري سمپوزيوم در مهرماه دانست و گفت: با اعلام فراخوان دوسالانه 378 هنرمند با ارائه 776 اثر به فراخوان پاسخ دادند که از اين ميان تعداد شرکت کنندگان خانم رقم قابل توجهي بود.

 

او با اشاره به اينکه با نظر هيات داوران 177 اثر به نمايشگاه راه يافتند، افزود: در بخش جانبي نمايشگاه 7 اثر از سوي اعضاي شوراي سياستگذاري و هيات داوران به نمايش در آمدند.

 

به گفته مدير اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران با بررسي آثار نمايشگاهي در نهايت 5 اثر به عنوان آثار برگزيده انتخاب شده و معرفي شدند.

 

موسوي با بيان اينکه مشارکت هنرمندان جوان در اين دوره از مجسمه سازي در سطح قابل توجهي بوده است، گفت: حضور کارهاي سطح بالا از سوي هنرمندان جوان کار داوري را با مشکل روبرو کرد.

 

دبير سومين دوسالانه مجسمه هاي فضاي شهري با تاکيد بر اينکه اميدواريم آثار نمايشگاهي با حمايت سازمان در آينده نزديک در سطح شهر به نمايش در بيايد، ادامه داد: شهرهاي بزرگي مانند اهواز و مشهد درخواست کرده اند که آثار دوسالانه در سطح شهرهاي آنها به نمايش در بيايد.

 

به گفته او اين کارها و تقاضاي شهرهاي بزرگ براي آثار هنرمندان بايد مجسمه سازان را وادار کند تا به اين هنر با نگاه جدي تري بنگرند و مديران شهري از اين رشته و ورود آثار هنري به فضاهاي شهري حمايت کنند.

 

در نهايت آثار حسين شناور، مريم رحيمي، فاطمه مجيدي، سجاد سلمان روغني، فرزانه عبدلي به عنوان برگزيدگان سومين دوسالانه مجسمه هاي شهري معرفي شدند.

 

در پايان اين مراسم با حضور دکتر ايازي، دکتر شوشتري، اعضاي شوراي سياستگذاري و هيات داوران از 5 اثر برگزيده تقدير و تشکر شد.

   

در شهر بخوانيد:

 

سرقت مجسمه‌ها پاي معاون شهردار را به مجسمه‌سازي باز کرد 

نظر شما